Семінар «Протидія та попередження булінгу: комплексний підхід та діагностика»
Якщо ти байдужий до страждань інших,
ти не заслуговуєш називатися людиною
Сааді Ширазі
Булінг (цькування) – тривожна тенденція, особливо для сучасного дитячого і молодіжного середовища. За результатами дослідження, проведеного Фондом ООН Юнісеф, 67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стикалися з проблемою булінгу впродовж останніх трьох місяців, а 24% дітей стали жертвами цього явища. Найбільш вразливими до булінгу є сором’язливі, зі зразковою поведінкою діти, а також діти, які, в силу різних життєвих обставин, «замкнуті в собі», закриті для спілкування. Найчастіше діти піддаються цькуванню з боку однолітків за свій зовнішній вигляд, переконання, поведінку, а також через різні життєві обставини тощо.
Сьогодні, в процесі реформування системи освіти, проблеми цькування і насильства в шкільному середовищі дуже часто стають перепоною для досягнення мети всебічного розвитку дитини. Допомога дорослих дуже потрібна дітям та молоді в будь-якому віці, особливо якщо дії кривдників можуть завдати серйозної шкоди фізичному та психічному здоров’ю.
Заклад освіти відіграє важливу роль у створенні умов для здобуття учнями та ученицями знань в безпечному освітньому середовищі, формуванні ставлень та навичок, які потрібні, щоб уникнути та запобігти проявам насильства, безконфліктного спілкування, ненасильницької поведінки.
Вирішальна роль у протидії насильству і булінгу належить педагогам. Проте впоратися з цією проблемою вони можуть тільки завдяки системному підходу та підтримки керівництва школи, батьків, представників місцевих органів влади та громадських організацій, а також із залученням та участі дітей та молоді.
Відповідно до плану роботи комунальної установи «Міський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Знам’янської міської ради 17 лютого 2022 року на базі центру дитячої та юнацької творчості було проведено семінар з протидії булінгу в закладах освіти на тему: «Протидія та попередження булінгу: комплексний підхід та діагностика».
Захід проводився з метою узагальнення та систематизації практичних занять для здобувачів освіти, педагогічних працівників та персоналу закладів освіти. Розглянуто питання практичного алгоритму дій адміністрації та колективу освітнього закладу щодо створення системи протидії булінгу (цькуванню) з урахуванням можливостей шкільних служб порозуміння.
Захід відбувся у доброзичливій, невимушеній атмосфері, кожен з присутніх мав змогу стати його безпосереднім учасником.
Дякуємо адміністрації центру дитячої та юнацької творчості за сприяння у організації та проведенні заходу (директор Подвиженко Г.І.).
|