Міні-урок в історію виникнення казки "Країна якої немає на карті"
Казок на світі є багато.
І веселих , і сумних.
То ж чи можемо
Прожити ми без них?
Казка - невід'ємна частина дитинства, згусток людської мудрості, досвіду, результат роботи свідомості і підсвідомості.Навряд чи знайдеться людина, яка малою не слухала безліч самих різних історій. Подорослішавши, переказуємо казки своїм дітям, вони розуміють їх по-своєму, вимальовуючи в уяві образи дійових персонажів і переживаючи власні емоції. Це перший літературний твір у житті кожної людини і цікаво, що цей літературний жанр виник не на порожньому місці. У давні часи, він носив усний характер і передавався з покоління в покоління. Більше того, цей жанр є піонером у становленні безпосереднього літературного процесу в житті людства. Казка завжди йшла в ритмі з часом і повністю відображала ті домінуючі орієнтири, які були властиві людству в певний період його історії. Казка займає одне з найвагоміших місць у світовій художній літературі, вчить дітей мріяти, підкреслювати головне, індивідуальне в образі, узагальнювати істотні ознаки, посилює розумову діяльність.
Чому саме казка? Та тому, що мистецтво, література - багатюще джерело переживань і стимул для моральних, інтелектуальних і естетичних почуттів. В естетичному розвитку саме казка відіграє велику роль. Діти пізнають світ не тільки розумом, але й серцем, і не лише пізнають, а й відгукуються на події і явища навколишнього світу, висловлюють своє ставлення до добра і зла. Через казку загострюється вразливість дітей до всього прекрасного в житті і природі. Казка для дитини - це реальність світу почуттів, символічний банк життєвих ситуацій, який розсовує рамки звичайного життя і дозволяє на доступному для дітей рівні пізнати складні явища. Тільки в казковій формі дошкільнята стикаються з такими складними явищами і почуттями, як життя і смерть, любов і ненависть, гнів і співчуття, зрада і підступність тощо. Форма зображення цих явищ особлива, казкова, доступна розумінню дитини, а висота проявів, моральний сенс, залишаються справжніми, «дорослими». Казкові образи довго живуть у свідомості дітей.
Що ж таке казки? Якими вони бувають? Саме ці питання було розглянуто з учнями 4-А класу бібліотекарем НВК «Знам’янська ЗОШ I–Ш ст. №2 - ліцей» Романовою А.
Казкові уроки - це уроки на все життя і для великих, і для маленьких. Вимисел казки завжди педагогичен і використовується як засіб виховання кращих людських якостей. Допомагають казки розвинути і чуйність, і доброту, роблять контрольованим і цілеспрямованим емоційно-моральний розвиток. Тож такими творами не варто нехтувати і у літньому віці, адже насправді, всі ми маємо душу дитини, яка завжди тягнеться до чарівного.
Романова А.В.
бібліотекар НВК
|