Сучасна освіта України орієнтується на вітчизняні здобутки і водночас на вимоги європейської спільноти до ступеневої освіти, освіти упродовж усього життя. Закони України у царині освіти, Базовий компонент дошкільної освіти, Державні стандарти дошкільної та початкової освіти, програмові основи начального процесу, компетентісний підхід до визначення освідченості дошкільників, забезпечують вертикаль наступності дошкільної та початкової ланок освіти.
В ДНЗ №2 "Теремок" оволодіння дітьми знаннями і навичками відбувається лише у поєднанні з усіма процесами життєдіяльності дошкільника, носить цілеспрямований, систематичний характер, завдяки чому формується комплексна готовність систем і функцій організму, фізичного стану, психіки, розумових здібностей, індивідуально – особистісних характеристик дитини до систематичного навчання у школі.
Гармонійний, всебічний, особистісний розвиток дитини в умовах ДНЗ №2 "Теремок" пов'язаний з оволодінням дитиною вміннями і навичками, які можна розглядати як базові у формуванні загальнонавчальних умінь і навичок. До їх складу входять: організаційні, загальнопізнавальні, загальномовленнєві, контрольно-оцінні.
Контрольно-оцінні навички і уміння в нашому дошкільному закладі перевіряються за допомогою моніторинга успішності і готовності до школи дітей старшого дошкільного віку. Даний моніторинг проводиться шляхом заповнення "Скарбнички успішності вихованця ДНЗ №2 "Теремок". Вихователі старших груп "Калинка", "Гномики", "Бджілка" проводять його на своїх групах у довірчій бесіді з кожною дитиною. Відповіді дітей вносяться у даний документ. У висновку вихователі зазначають: рівень успішності дітей та готовність дитини до школи.
За результатами моніторинга з дітьми старого дошкільного віку в ДНЗ №2 "Теремок" рівень успішності на достатньому рівні, готовність дітей до школи - 95 %, а от 5% дітей вихователі рекомендували залишитись в дошкільному закладі.
Слід зазначити, що дані високі показники успішності і готовності дітей до школи стали можливі завдяки співпраці педагогів та батьків вихованців, які були не лише спів глядачами, а активними учасниками навчально – виховного процесу в дошкільному закладі.
|