Ранній вік вчені називають "золотою порою" сенсорного виховання. Чим менше дитина, тим більше значення в її житті має чуттєвий досвід. Сенсорне виховання засобом дидактичних ігор постає, як необхідне доповнення в процесі ознайомлення дітей з сенсорними еталонами. На 2-3 рік життя дитина ще не зовсім готова до засвоєння сенсорних еталонів, у неї ще тільки починають накопичуватися уявлення про величину, форму, колір та інші властивості предметів, а нагромадження цих уявлень проходить через гру, через ігрові ситуації в які необхідно вносити такі цілі, завдання та вміння, які варто засвоїти дітям. Завдяки зацікавленості дітей у розвитку сюжету, співпереживання його героям, діти в активній пізнавальній діяльності освоюють прийоми групування і класифікації, явища відносин і залежностей між предметами за їх розміром, формою, кольором, розташуванням у просторі, визначають послідовність і результативність своїх дій, пізнають зачатки логіки.
Саме цю властиву тему "Використання дидактичних ігор для сенсорного розвитку дітей раннього віку" розглянули вихователі групи раннього віку на своєму методичному об'єднанні в ДНЗ №8 "Світлячок".
Учасникам методичного об'єднання було представлено слайд-шоу, використання дидактичних ігор в даному навчальному закладі, яке підготували вихователі Бєлугіна Ю.В., Турчина В.В., Турлюн О.М., Азімова Л.В. Різноманітні дидактичні ігри на розрізнення кольорів, величин, форми, інших властивостей предметів з використанням кришечок, прищіпок, мочалок, коробок та інших предметів допомогли вихователям наочніше уявити всю багатогранну сенсорно-ігрову діяльність.
Заняття "Весняна прогулянка до лісу", яке провели молодий вихователь Турлюн О.М. – "Білосніжка" та досвідчений вихователь Турчина В.В. – в ролі ведмедика продемонстрували якісну підготовку до заняття, велику зацікавленість дітей – "гномиків", та їхню позитивну налаштованість на заняття. Побудоване на ігровому матеріалі, зміна видів діяльності в ньому, багато гарних костюмів, різноманітного цікавого обладнання, вдале використання музики, фонограм співу пташок, шуму води, лісу, казкових персонажів сприяло тому, що воно пройшло на високому методичному рівні, принесло користь дітям.
Завдяки вдалому використанню ігрових прийомів діти отримали та закріпили перший досвід сенсорної культури.
|