Субота, 23.11.2024, 18:13
Вітаємо Вас, Гість
Меню сайту
Корисні посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » ЗДО №3

Організація ігор-занять із піском в ДНЗ №3 "Івушка": принципи, умови організації, ефективність використання
Закон України про дошкільну освіту зазначає, що одним із завдань освіти є "збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини". Серед багатьох засобів збереження як фізичного, так і психічного здоров'я дошкільника є ігри з піском.

Принцип "терапії з піском" запровадив Карл Густав Юнг, швейцарський психотерапевт, засновник аналітичної терапії. Природна потреба людини "возитися" з піском і сама його структура підказала Юнгові ідею "терапії з піском". Пісочна терапія сприяє процесу індивідуалізації, це спосіб спілкування зі світом і з самим собою; спосіб позбавлення внутрішнього напруження, що підвищує впевненість у собі та відкриває нові шляхи розвитку. Пісочна терапія дає можливість звернутися до внутрішнього, справжнього "Я", відновити свою психічну цілісність.

Кожен з нас пам'ятає, як колись у дитинстві вабили до себе пісок та вода, як виникало бажання "відтворити" мамині пиріжки з піску, або побудувати казковий палац із фантастичними фігурками, або заховатися з улюбленою іграшкою в підземний піщаний тунелю. Саме ігри в пісочниці дають дітям можливість будувати власний світ, модель свого Всесвіту, почуваючи себе його творцем.

Гра для дитини є символічною мовою для самовираження. Використовуючи різноманітні іграшки, дитина може продемонструвати адекватніше, ніж висловитися, як вона ставиться до себе, до дорослих, до певних подій у своєму житті, до оточуючих. Гра для неї є засобом комунікації.

Діти повніше і безпосередніше виражають себе у спонтанній, ініційованій ними самими грі, ніж у словах, оскільки в грі вони почуваються зручніше. Для дітей "відіграти" свій досвід і почуття – це найбільш природна динамічна діяльність, якою вони можуть зайнятися.

Гра в піску сприяє розв'язанню конфліктів і передачі почуттів. Іграшки озброюють дитину відповідними засобами, адже вони є тим середовищем, у якому може здійснюватися самовираження дитини.

У вільній грі дитина може виразити те, що їй хочеться зробити. Коли вона грає самостійно, а не за вказівкою дорослого, то здійснює багато незалежних дій.

Основні принципи організації ігор-занять із піском

Принцип комфортного середовища


Для успішності процесу необхідно, щоб дитина почувалася комфортно і безпечно. Комфортне середовище передбачає, з одного боку, рівень партнерських взаємин дорослого з дитиною; з іншого боку, певні чинники середовища: м'яке освітлення, зручна пісочниця, вдале місце розташування дітей щодо вихователя. Завдання необхідно добирати відповідно до можливостей дітей; формулювати інструкцію до ігор у казковій формі; уникати негативного оцінювання дій дітей, ідей, результатів і заохочувати фантазію і творчий підхід.

Принцип "безумовного ухвалення"

Прийняття дитини такою, якою вона є: зовнішнього вигляду і фізичного стану, життєвого досвіду, суперечностей, цінностей, мотивацій, бажань – усе це є підставою успішності консультування.

Принцип "доступності інформації"

Репліки. Інтерпретації та рекомендації вихователя повинні бути сформульовані доступно для дитини; реальне "проживання", програвання різних ситуацій разом з героями казкових ігор.

Принцип "конкретизації"

Рекомендує педагогам поступово "знімати проблемні шари": не поринаючи відразу глибоко, але не залишаючись на поверхні.

Принцип "об'єктивності"


Дозволяє вихователеві дивитися на проблему "зверху", розглядаючи її в системі життєдіяльності та взаємин дитини, якщо певна проблема існує.


Принцип "орієнтації на потенційний ресурс дитини"

Розглядаючи проблему дитини, паралельно вихователь досліджує її потенційні ресурси. Інформацію про захоплення дитини педагог може отримати, дізнавшись про захоплення дитини, про те, що в неї виходить найкраще, про що вона мріє, що робить її щасливою.

Принцип "інтегрованості в соціальне середовище"

Припускає роботу з дитиною не тільки в групі, а поза межами, педагог готує дитину до змін у навколишньому середовищі.

Умови організації ігор-занять із піском:
  • спеціальна підготовка вихователя, його творчий підхід до проведення ігор-занять із піском;
  • згода та бажання дітей;
  • відсутність алергічних захворювань, шкірних захворювань, порізів на руках;
  • організація предметно-ігрового розвивального середовища: ящик для піску, пісок, вода, колекція мініатюрних фігурок.
Основні типи дій дитини під час ігор-занять із піском
  • Маніпуляції з пісочною терапією – діти заповнюють піском формочки, малюють на пісочній поверхні лінії, роблять відбитки, збирають пісок у грудочки, створюють гірки;
  • Копання ям і тунелів, ховання в піску предметів із наступним їх діставанням;
  • Ігри із піском із застосуванням води – діти можуть капати на пісок або навіть лити у великій кількості.
Використання пісочної терапії в роботі з дошкільниками передбачає відмову від традиційних занять і перенесення їх у пісочницю з метою виховного та освітнього ефекту. Такі заняття дають змогу:
  • Посилити бажання дітей дізнатися про нове, експериментувати, досліджувати та працювати самостійно;
  • Розвивати "тактильну чутливість", що є основою розвитку "ручного інтелекту";
  • Гармонійно розвивати пізнавальні процеси (сприйняття, увагу, пам'ять), мовлення і моторику;
  • Удосконалити організацію наочно-ігрової діяльності, що сприяє розвитку сюжетно-рольової гри та комунікативних навичок;
  • Гармонізувати психоемоційні і стабілізувати емоційний стан дитини.
Чому ігри з піском – це добре?
  • під час гри в дитини з'являться або посилюється почуття довіри, прийняття та успішності;
  • під час гри з піском установлюються довірливі стосунки між дорослими та дитиною. А це, у свою чергу, зміцнює довіру малюка до світу;
  • в іграх із піском відбувається спонтанне зниження високого рівня психічної напруженості дитини;
  • у пісочниці, взаємодіючи з дорослими і однолітками, дитина осмисленіше та швидше опановує правила поведінки та спілкування в соціумі;
  • дорослі стають для дитини провідниками в опануванні умінь, навичок, знань про навколишній світ і самого себе в цьому світі.
Таким чином, життя маленької людини як суспільної істоти починається з гри з піском.
Категорія: ЗДО №3 | Додав: yura_ambrosoff (22.07.2013)
Переглядів: 4814 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
ComForm">
avatar
Поділитися
Форма входу
Пошук
ЗНО 2022
Протидія булінгу
Корисні посилання
 
 
 
 
 
 
 
Відео

 


© Відділ освіти виконавчого комітету Знам'янської міської ради, 2011-2020р.
При використанні матеріалів сайту посилання на сайт обов'язкове
При наявності авторських претензій до матеріалів сайту - звертайтесь за адресою
Увага! Якщо Ви виявили помилку в будь-якій частині сайту, будь ласка, виділіть текст і натисніть Ctrl+Enter!
Система Orphus
Сайт створено на платформі Ucoz

Зробити безкоштовний сайт з uCoz