Трудове виховання дошкільнят - одна з складових гармонійного розвитку дитини
Двадцять перше сторіччя – сторіччя розвитку інформаційних технологій, глобальних інтеграційних процесів у суспільстві, перебудови в освіті і, відповідно, змін у свідомості людей. Оновлена система освіти в Україні передбачає поліпшення якості засвоєння знань та практичних навичок молоді, починаючи з першої ланки - дошкільної, оскільки саме вона забезпечує моральний та компетентнісний фундамент становлення особистості дитини і, зокрема, на основі знань формує ставлення до праці та перші загальнонавчальні та загальнотрудові навички, залучає до суспільної праці.
Дошкільний заклад №2 "Теремок" одним з основних завдань, що ставить перед собою і розв'язує разом з родинами дітей, є виховання у дітей самостійності, працелюбності, правильного ставлення до праці.
Саме праця – один із провідних чинників усебічного розвитку дітей. Праця корисна для здоров'я дитини, якщо вона посильна і правильно організована. На колективних переглядах по організації трудової діяльності в різних вікових групах, педагогами були створенні оптимальні умови для демонстрації трудових навичок дітей у чергуванні по їдальні, в куточку природи, на заняттях, а також колективної та художньої праці.
Адже відомо, що рухи дитини, яка володіє трудовими навичками, більш точні та впевнені, вона ліпше орієнтується у просторі. Праця сприяє розумовому розвитку. Діти багато дізнаються про властивості матеріалів, якими вони користуються. Під час трудових дій відбувається розвиток усіх пізнавальних процесів – активного сприймання, уяви, уваги, пам'яті. Включається в роботу мислення, адже дитині потрібно порівнювати, зіставляти предмети, з якими вона працює, встановлювати найпростіші закономірності явищ тощо. Неоціненне значення праця має і для морального виховання дитини, адже під час роботи виховуються такі якості особистості, як здатність до подолання перешкод, спостережливість, зосередженість, старанність, дисциплінованість, самостійність, ініціативність.