Як боротися зі стресом: вчимося уникати негативних емоцій
У сучасному бурхливому житті стрес – настільки поширене явище, що не варто пояснювати його значення. Інколи неприємності на роботі чи вдома виснажують так, що здається, чорна смуга ніколи не закінчиться.
ВЧИМО ЗДОРОВІ СТРАТЕГІЇ ПОДОЛАННЯ СТРЕСУ
1. Уникайте непотрібного дискомфорту
• Навчіться говорити «ні». Знайте межі своїх можливостей і дотримуйтеся їх. Чи то в особистому, чи професійному життя намагайтеся не брати додаткових обов`язків, коли ви не маєте ресурсів на їх виконання.
• Уникайте людей, які вас дратують.
• Упорядкуйте список своїх справ.
2. Намагайтеся змінити ситуацію
• Не стримуйте, а висловлюйте свої почуття. Якщо хтось або щось вас турбує, поговоріть про ваші проблеми відкрито, але стримано та з повагою.
• Будьте готові до компромісу. Якщо ви просите когось змінити свою поведінку, будьте готові зробити це самі.
• Будьте більш рішучими. Не пасіть задніх у власному житті. Дивіться проблемам в обличчя, намагаючись зробити все можливе, аби передбачити та запобігти негативним наслідкам.
3. Намагайтеся пристосуватися до джерел стресу
• Перегляньте ставлення до проблеми. Намагайтеся оцінювати стресові ситуації з позитивної точки зору.
• Дивіться на проблеми згори. Запитайте себе, чи буде стресова ситуація актуальною та важливою через місяць або рік, чи варта вона того, щоб засмучуватися та картати себе.
4. Приймайте спокійно речі , які неможливо змінити
• Спокійно сприймайте неминуче.
• Рухайтесь уперед. Прислухайтесь до вислову: «Все, що нас не вбиває, робить нас сильнішими».
• Вчіться пробачати. Прийміть той факт, що ми живемо у неідеальному світі, а люди схильні помилятись. Відпустіть гнів та образи.
5. Знайдіть час для веселощів та релаксації
Самоконтроль та позитивне ставлення до життя допоможуть вам легко витримувати всі виклики долі. Якщо ви регулярно знаходите час на відпочинок та розваги, вмієте посміятися над собою, ви будете готові зустріти стресові ситуації у різні періоди життя.
практичний психолог ЗШ І-ІІІ ступенів № 7
Щербакова Л.С.
|