З радістю до школи
Згідно плану роботи практичного психолога Знам’янської ЗШ І – ІІІ ст.№ 7 протягом вересня та жовтня 2016 року вивчається питання щодо адаптації першокласників до навчання в школі.
Початок навчання – один із найбільш складних і відповідальних моментів в житті дитини: формується новий тип взаємин з іншими людьми, виникають нові форми діяльності.
Нові вимоги, що часом перевищують можливості дитини, змінюють стан емоційної сфери, спричиняючи стресову реакцію організму. Період пристосування першокласника до шкільного навчання може супроводжуватися зростанням внутрішньої напруженості, підвищенням рівня тривожності й зниженням самооцінки.
Як саме адаптується ваша дитина до навчання в школі, чи зможе опановувати матеріал, чи комфортно їй буде в нових умовах, залежить насамперед від готовності дитини до школи. Дитина, що вступає до школи має бути фізично та психічно здоровою, соціально зрілою, вміти планувати свою діяльність та здійснювати самоконтроль.
Саме тому, 08 вересня 2016 року в Знам’янській ЗШ І – ІІІ ст.№ 7 відбулися батьківські збори в 1 класі,на яких практичний психолог розповіла про складність адаптаційного періоду учнів 1 класу, надала батькам та вчителю поради для успішної адаптації учнів, проінформувала батьків першокласників про методики, за допомогою яких буде досліджуватися готовність дітей до шкільного навчання та розповіла про корекційну програму з дітьми.
Поради психолога батькам першокласників
1. Для дитини ви - зразок мовлення, адже діти вчаться мови, наслідуючи. Слухаючи, спостерігаючи ваша дитина обов’язково говоритиме так, як ви.
2. Дитина успішно засвоює мову в той момент, коли дорослі слухають її, спілкуються з нею, розмовляють. Виявляйте готовність слухати. Якщо роль слухача вас втомлює, якщо ви поспішаєте, не забувайте: терпіння, виявлене вами в дошкільний період, суттєво полегшить ваші проблеми в майбутньому.
3. Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного мовного спілкування поза сім’єю. Від ступеня раннього мовного розвитку залежатиме подальший процес розвитку дитини в школі.
4. Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки, любові.
5. У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії, поважайте її неповторність.
6. Ставте для себе та для дитини реальні завдання. Ведіть і спрямовуйте, але не підштовхуйте.
7. Забезпечуйте дитині широкі можливості користування кожним із 5 відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкатися руками, куштувати на смак різноманітні елементи навколишнього світу.
8. Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів руки, аби їй було легше опанувати письмо. Для цього необхідно багато вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення тощо.
9. Забезпечуйте всі можливості та умови для повноцінної гри дитини. Гра – це її провідна діяльність, це її робота. Л. Виготський зазначав: «Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання в школі».
10. Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності, щоб дитина механічно могла лічити до 100 і більше. Нехай вона рахує до 10-20, але їй вкрай необхідно розуміти, знати, з яких чисел можна скласти 5, а з яких – 7 тощо. Це є основою понятійного розуміння основ арифметики, а не механічного запам’ятовування.
11. Працюйте з дитиною над розвитком її пам’яті, уваги, мислення. Для цього сьогодні пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших виданнях для дітей.
12. Запровадьте для дитини вдома єдиний режим і обов’язково дотримуйтеся його виконання всіма членам родини.
13. Дитина повинна мати вдома певне доручення і відповідати за результат його виконання.
14. Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку дитини є спільність вимог до неї з боку всіх членів родини.
15. Не завищуйте і не занижуйте самооцінки дитини, оцінюйте її результати адекватно, і доводьте це до її відома.
Практичний психолог
Знам’янської ЗШ І – ІІІ ст.№ 7
А. Мухіна
|