Згідно з планом роботи психологічної
служби міста протягом вересня та жовтня 2013 року вивчалось питання
щодо готовності першокласників до навчання в школі.
Початок
навчання – один із найбільш складних і відповідальних моментів в житті
дитини. Це не тільки нові умови життєдіяльності – це нові контакти, нові
відносини, нові обов'язки.
Період
пристосування першокласника до шкільного навчання може супроводжуватися
зростанням внутрішньої напруженості, підвищенням рівня тривожності й
зниженням самооцінки.
Психологічне
напруження є результатом реакції на зміну оточення. Не всі діти знають,
чим відрізняється вчитель від вихователя, уроки від занять. Іноді буває й
так, що батьки залякують своїх дітей прогнозами щодо майбутнього
навчання в школі, намагаючись розбудити свідомість своїх малюків.
Звичайно, дорослі не бажають дітям поганого, але на дітей такі прогнози можуть впливати досить негативно.
Занепокоєння
викликають також діти, які до вступу в школу не відвідували дошкільні
навчальні заклади. Часто такі діти не вміють налагоджувати стосунки з
ровесниками та дорослими, які не входять до кола їхнього звичного
спілкування.
Як саме адаптується ваша
дитина до навчання в школі, чи зможе опановувати матеріал, чи комфортно
їй буде в нових умовах, залежить насамперед від готовності дитини до
школи. Дитина, що вступає до школи має бути фізично та психічно
здоровою, соціально зрілою, вміти планувати свою діяльність та
здійснювати самоконтроль.
Практичними
психологами загальноосвітніх навчальних закладів міста було здіснено
діагностичне обстеження учнів (326 осіб). За результатами цього
дослідження виявлено, що:
19% учнів мають високий рівень готовності до навчання в школі;
59% - середній рівень готовностідо начання в школі;
22% - низький рівень готовності до навчання.
Метою
данного обстеження було визначення рівня розвитку пізнавальних та
особистісних процесів дітей для того, щоб спланувати подальшу
розвивальну та корекційну роботу з учнями. Для миттєвого вирішення
можливих утрудень та успішної адаптації дитини до нових умов вирішальним
є співпраця психолога з батьками та вчителями учнів, які потребують
допомоги.
Шановні батьки! Цікавтеся успіхами своєї дитини в школі, можливо ваше розуміння та допомога їй зараз дуже потрібні!