Діяльність КУ «Знам’янський ІРЦ Знам’янської МР»
Інклюзивно-ресурсний центр є установою,що створена з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної, загальної середньої та професійної освіти.
Основними завданнями діяльності інклюзивно-ресурсного центру є :
• проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, встановлення наявності особливих освітніх потреб, розроблення рекомендацій щодо організації психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг ;
• проведення корекційно-розвиткових занять з дітьми;
• забезпечення системного кваліфікованого супроводу дітей;
• надання методичної та консультативної допомоги педагогічним працівникам та батькам дітей.
Протягом 2020/2021 навчального року в інклюзивно-ресурсному центрі проведено комплексну психолого-педагогічну оцінку 145 дітей із визначенням особливих освітніх потреб та наданням рекомендацій щодо програм для навчання дітей різних нозологій.
У шести закладах загальної середньої освіти навчається 79 дітей з особливими освітніми потребами. Функціонує 23 інклюзивні класи, в яких отримують корекційно-розвиткові послуги 28 учнів. За педагогічним патронажем (індивідуальною формою навчання) отримує знання 51 учень.
В закладах загальної середньої освіти навчаються діти таких нозологій:
• з порушенням зору – 6
• із затримкою психічного розвитку - 18
• із порушенням опорно-рухового апарату - 11
• з порушенням слуху - 3
• з інтелектуальними порушеннями - 12
• із складними порушеннями у розвитку – 29
В дошкільних закладах міста працює 8 груп для дітей з порушеннями мовлення, в яких корекційну допомогу з розвитку мовлення отримують 140 дітей, з них 40 дітей мають тяжкі порушення мовлення.
У цьому навчальному році вперше у нашому місті організовано роботу інклюзивної групи в закладі дошкільної освіти №2 «Теремок».
В основі діяльності інклюзивно-ресурсного центру є забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на освіту. Педагогічні працівники інклюзивно-ресурсного центру беруть участь у командах психолого-педагогічного супроводу дітей, які навчаються в умовах інклюзії та педагогічного патронажу, проводять моніторинг виконання рекомендацій щодо навчання і розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
До інклюзивно-ресурсного центру звертаються батьки діти, яких потребують логопедичної, психологічної допомоги та фізичної реабілітації. З дітьми проводяться індивідуальні корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення, корекції розвитку та заняття з лікувальної фізкультури. В центрі корекційну допомогу отримали 66 дітей.
Педагогічними працівниками центру протягом навчального року надано батькам 976 консультацій щодо позитивної мотивації розвитку дітей. Методичну та консультативну допомогу отримали 132 педагогічні працівники, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами.
Центр працює:
Понеділок – четвер з 8.00 -17.00
П’ятниця з 8.00 - 15.45
Обідня перерва з 12.00 – 12.45
|