Про особливості навчального 2020/2021 року
Щороку новий навчальний рік розпочинається святкуванням Дня знань – особливого свята, що відкриває можливості пізнання нового, забезпечує платформу для формування навичок, що неодмінно приведуть до особистого та професійного успіху всіх учасників освітнього процесу.
Початок нового навчального року — завжди гаряча пора для керівників закладів освіти. Цього року особливо, тому що доводиться готувати заклад до роботи в умовах карантину.
Заклади дошкільної освіти міста поновили свою роботу ще з червня 2020 року і продовжують свою діяльність відповідно до Постанови Головного Державного санітарного лікаря України від 21.05.2020 року № 25 «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)».
Відділом освіти виконавчого комітету Знам’янської міської ради для вихованців та працівників дошкільних закладів створено максимально безпечні умови, всі протиепідемічні заходи суворо витримуються, що дало можливість здійснювати освітній процес відповідно до освітньої програми та плану роботи закладів. Персонал закладів дошкільної освіти дотримується санітарно-протиепідемічних заходів щодо попередження розповсюдження захворювань. В усіх закладах дошкільної освіти розміщено інформаційні матеріали про необхідність дотримання правил особистої гігієни та протиепідемічних заходів.
Новий навчальний рік в закладах загальної середньої освіти міста розпочнеться 1 вересня відповідно до особливостей епідеміологічної ситуації в регіоні та з урахуванням Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину.
Працівниками відділу освіти педагогічним працівникам закладів освіти запропоновано чимало цікавих та творчих ідей, все більше закладів освіти та педагогів орієнтуються на креативні підходи у їх проведенні Тематичний напрям творчо-розвивальної частини свята, що включає і проведення Першого уроку, запропоновано визначити самостійно із запропонованих, зокрема: «Взаємодія і гармонія», «Інтелект і здоров’я», «Патріотизм і відповідальність». Рекомендовано провести перші уроки у просвітницькому форматі щодо COVID-19.
Але очевидно, що основними рекомендаціями цьогорічного проведення Дня знань та Першого уроку в умовах пандемії є:
• обмеження проведення масових заходів, використання альтернативних креативних форм проведення свята знань та початку навчального року;
• максимальна відповідність обраного формату свята потребам епідемічної безпеки та захисту дітей і педагогів;
• проведення свята на свіжому повітрі, просто неба, на природі; використання великих приміщень, актової зали, рекреацій;
• використання засобів індивідуального захисту (захисних масок, одноразових рукавичок), антисептичних засобів, дотримання правил дистанціювання;
• нова методика та модернізація освітнього процесу за рахунок нових діджитал-рішень;
• дистанційна участь у заході батьків дітей, членів родини, всіх запрошених.
Формат зустрічей і проведення свята в кожному закладі визначено індивідуально та відповідає віковій категорії дітей. Щоб свято було цікавим та корисним для дітей, а головне – безпечним для здоров’я, педагогами продумано всі його складові, щоб максимально забезпечити захист дітей та їх безпеку.
З метою створення в закладах освіти безпечного освітнього середовища працівники закладів та здобувачі освіти, їхні батьки або інші законні представники (далі - батьки) поінформовані про правила організації освітнього процесу, відвідування закладу освіти та перебування в ньому в умовах профілактики розповсюдження коронавірусної хвороби (СОVID-19). Надано роз'яснення батькам здобувачів освіти щодо необхідності впровадження в закладі освіти обмежувальних заходів стосовно відвідування закладу освіти сторонніми особами. Спілкування педагогічних працівників із батьками буде здійснюватися переважно дистанційно за допомогою будь-яких засобів зв'язку.
У закладах освіти визначено осіб, відповідальних за координацію проведення інформаційних заходів з профілактики розповсюдження коронавірусної хвороби (СОVID-19), інших респіраторних захворювань.
Проведення моніторингу стану працівників закладу освіти здійснюється шляхом проведення медичним працівником закладу освіти (у разі його відсутності – іншим працівником, визначеним керівником закладу освіти) термометрії та опитування щодо самопочуття, а стану здобувачів освіти – шляхом регулярної комунікації з батьками учнів для з’ясування стану здоров'я учнів.
Зауважимо, що пріоритетом організації освітнього процесу в закладах освіти є дотримання принципів соціального дистанціювання, правил гігієни, використання засобів індивідуального захисту та уникнення масових скупчень осіб.
Тому організація освітнього процесу в закладах освіти міста має забезпечуватися з урахуванням:
вимог соціального дистанціювання;
регулярного моніторингу та аналізу відвідування занять учнями з метою раннього виявлення збільшення захворюваності та інформування служби громадського здоров'я у випадку різкого збільшення;
дотримання нормативів наповнюваності класів та інших вимог законодавства про освіту.
Для організації роботи груп подовженого дня у закладах загальної середньої освіти та для здобуття позашкільної освіти (організації роботи гуртків, секцій, клубів, культурно-освітніх, спортивно-оздоровчих, науково-пошукових об'єднань) створено умови згідно з рекомендаціями щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину.
Приємно зауважити, що з метою забезпечення роботи закладів освіти в умовах адаптивного карантину відділом освіти, як уповноваженим органом засновника, придбано безконтактні термометри, дезінфікуючі засоби, антисептики для рук, паперові рушники, рідке мило та мило господарське, туалетний папір, в закладах освіти наявні сушарки для рук.
Директори можуть перевірити готовність закладу до роботи з 1 вересня відповідно до актуальних вимог та рекомендацій, ознайомившись з чек-листом «Як підготуватися до роботи в умовах карантину», підготовленим відділом освіти.
І пам’ятаймо, що освітнє середовище і закладів дошкільної, і загальної середньої, і позашкільної освіти має бути безпечним, мобільним, інформаційним, створеним і батьками, і вчителями, і дітьми.
|