Міське методичне об’єднання вчителів основ здоров’я
14 березня на базі навчально-виховного комплексу «Знам’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3 – гімназія» відбулося міське методичне об’єднання вчителів основ здоров’я. Навчання дітей і підлітків життєвим навичкам, а саме психосоціальним компетентностям, які сприяють соціальній злагодженості, полегшенню адаптації до нових життєвих обставин, відновленню психологічної рівноваги, розбудові здорових стосунків найважливіше на сьогоднішній день, тому члени засідання працювали над реалізацією проблеми «Впровадження превентивного проекту «Вчимося жити разом» в старшій та початковій школі».
Вчителі початкової школи Морозова Наталія Леонідівна та Довгаленко Людмила Григорівна інтегрували проект в інваріантний предмет за діючими навчальними програмами. Члени методичного об’єднання відвідали заняття гуртка «ХОУП» (Шкільна програма превентивної освіти «Корисні звички») у 2 класі на тему «Значення здоров’я для людини. Мої цінності» (вчитель Морозова Наталія Леонідівна). Мета роботи вчителя на уроці – формування здорового способу життя на засадах успішного всебічного розвитку дитини, на яких діти вчаться здорової альтернативи проведення дозвілля; демонструють здібності адекватного і найбільш повного пізнання себе та оточуючих людей; доляються бар’єри, які заважають реальним і продуктивним діям.
Людмила Григорівна на інтегрованому занятті з природознавства та основ здоров’я у 2 класі «Відпочинок на природі» застосувала модель навчання «Перевернутий клас», яка змінює роль вчителя у освітньому процесі. З головного транслятора знань вчитель перетворюється на помічника – консультанта і координатора. А це, у свою чергу, сприяє тісній співпраці з учнями на уроці. Роль учнів також змінюється. Вони більше вже не спостерігачі. Школярі самі відповідають за отримані знання, спрямовують навчальний процес, шукають практичне застосування отриманій інформації, розігруючи життєві ситуації.
Кучеренко Людмила Миколаївна показала урок-тренінг у 9 класі на тему «Спілкування і розбудова стосунків». Ми звикли думати, що люди однаково сприймають світ, але в дійсності у кожного є власна унікальна модель світу, і кожен живе в узгодженні з нею. Двоє людей можуть подивитись один і той же фільм, прочитати одну і ту ж книгу, прослухати музику, побувати в одному і тому ж готелі на курорті - і отримати від них протилежні враження і відгуки. Але головне – це повага до думки іншого. Діти, граючись, моделюючи різні стилі спілкування, сформулювали «Формулу здорових стосунків» і довели, що пік стосунків – це довіра, яку дуже легко втратити.
Педагоги продемонстрували високий рівень реалізації компетентнісного підходу в організації навчальної діяльності учнів для формування в них життєвих навичок, презентувавши інтерактивні методи навчання, які забезпечили активну участь кожного учня; творчу співпрацю між собою і з учителем; навчання на ситуаціях, наближених до реального життя; сприятливий емоційний клімат у класі; формування відчуття класу як єдиної команди.
На засіданні панувала доброзичлива атмосфера: учасники із задоволенням працювали, брали участь в обговоренні. Гарний настрій та позитив кожен учасник взяв із собою.
Дякуємо адміністрації закладу за сприяння в організації та проведенні даного засідання.
О.Ліпінська, завідувач методичного кабінету відділу освіти
А.Бевз, керівник ММО вчителів основ здоров’я
|