Природа - джерело найяскравіших вражень для людини, а праця в природі - ще один з доступних видів діяльності для дитини дошкільного віку. Це єдина праця, в результаті якої малюки виробляють матеріальні цінності – вирощують квіти, овочі. ЇЇ особливість в тому, що діти мають справу з живими об’єктами: рослинами, тваринами, які своїм станом реагують на дії.
Цінність праці у природі полягає в тому, що діти мають справу не з предметами, а з реальними об’єктами природи. Це дає найкращі можливості для формування реалістичних уявлень про взаємозв’язки між об’єктами та явищами природи. Саме у процесі праці діти найшвидше переконуються в існування залежності росту і розвитку .
Трудова діяльність корисна для здоров'я дітей.
Посильна праця дітей на повітрі, правильне чергування праці та відпочинку сприяють розвитку та зміцненню фізичного стану, удосконалюються рухи та стимулюється діяльність різних органів і систем організму. Рухи дитини, яка володіє трудовими навичками, більш точні та впевнені, вона ліпше орієнтується у просторі, їй зрозуміліший плин часу.
В закладі дошкільної освіти № 3 « Івушка» в старшій групі №4 « Чомучки» вихователі, організовуючи працю в природі, урізноманітнюють діяльність дошкільників, що сприяє активному засвоєнню та використанню ними набутих знань, а отримані враження спонукають їх до активного обміну думками, сприяють формуванню суджень на основі аналізу результатів праці та порівнянь. Під час трудових дій дітей відбувається розвиток усіх пізнавальних процесів — активного сприймання, уяви, уваги, пам'яті, розвивається естетичне сприйняття світу дитиною, діти вчаться милуватися природою та піклуватися нею. Включається в роботу мислення, адже дитині потрібно порівнювати, зіставляти предмети, з якими вона працює, встановлювати найпростіші закономірності явищ тощо.