Обласний педагогічний марафон
«Штрихи до портрета Василя Сухомлинського»
25 квітня 2018 року на базі Знам’янського центру дитячої та юнацької творчості, навчально-виховного комплексу «Знам’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 – ліцей відбулася шоста творча локація обласного педагогічного марафону «Штрихи до портрета Василя Сухомлинського».
Педагоги Кіровоградського, Олександрівського, Знам’янського районів та міста Знам’янки зібрались на фестиваль педагогічних ідей та знахідок з проблеми «Педагог як співавтор освітнього та духовного простору дитини».
Учасників педагогічного марафону привітали Міцай Юлія Віталіївна, завідувач науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров’я КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», кандидат педагогічних наук; Половенко Олена Вікторівна, завідувач навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», Сидоренко Віта Григорівна, начальник відділу освіти, молоді та спорту Знам’янської райдержадміністрації та Грінчак Олена Анатоліївна, перший заступник голови Знам’янської районної державної адміністрації.
Упродовж педагогічного марафону працювало п’ять секцій:
- Секція № 1. Творча лабораторія - «Вчитель - Дитина – духовність – народознавство- казка»;
- секція № 2. Творча майстерня – «Творчий вчитель – обдарований учень». Роль вчителя у процесі становлення особистості учня крізь призму педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського;
- секція № 3 – «Майстер-клас» - «Роль педагога-краєзнавця у формуванні ціннісних орієнтацій учнів»;
- секція № 4. Творча лабораторія «Управлінський аспект» - «Творча спадщина Василя Сухомлинського у діалозі з актуальними аспектами сучасної школи» (презентація творчих напрацювань закладів освіти з впровадження педагогічних ідей Василя Сухомлинського);
- секція 5. Майстер-клас. «Педагог-майстер у творчому самовираженні вихованців у закладі позашкільної освіти».
На всіх секціях панувала демократична атмосфера, кожен педагог продемонстрував свою творчість та креативність в організації навчального процесу. На засіданнях секцій було розглянуто питання траєкторії розвитку вчителя засобами трансформації педагогічних ідей В.О.Сухомлинського, впливу особистості педагога на формування цінностей школярів, роль вчителя у процесі становлення особистості учня крізь призму педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського. Адже напрацювання Василя Сухомлинського – це не лише теоретична база, а й досвід на практичному підґрунті.
Під час педагогічного марафону педагоги Кіровоградського, Олександрівського, Знам’янського районів та міста Знам’янки на високому рівні презентували творчі напрацювання своїх закладів освіти та власний досвід роботи з впровадження ідей Василя Сухомлинського.
Справжньою окрасою фестивалю стали виступи вихованців закладу дошкільної освіти № 7 «Козачок» міста Знам’янка, зразкового хореографічного колективу сучасного танцю «Екстраверт» Знам’янського центру дитячої та юнацької творчості (керівники М.Стукаленко та К.Степанова), хореографічного гурту «Едельвейс» Знам’янського районного центру дитячої та юнацької творчості (керівник Т.Ігнатьєва), Невмержицької Софії – вихованки Знам’янської районної музичної школи (керівник І.Туренко), вокального гуртка Знам’янського районного центру дитячої та юнацької творчості (керівник Т.Матусенко).
Підводячи підсумки марафону, начальник відділу освіти виконавчого комітету Знам’янської міської ради Грекова Людмила Анатоліївна зазначила, що образ вчителя в сучасних умовах зазнає значної трансформації і знаходиться в залежності від соціально-культурних змін, що відбуваються в суспільстві. Нова українська школа вимагає сучасного вчителя: активного, комунікабельного, динамічного, працездатного, вольового, впевненого у собі, толерантного, високо компетентного. Актуальною і значущою для сучасного вчителя є спадщина великого педагога, гуманіста, знавця дитячих і учительських сердець, практика, який досконало володів засадничими ідеями ефективної організації навчально-виховного процесу, Василя Олександровича Сухомлинського.
О.Ліпінська, завідувач методичного кабінету
|