Про підсумки атестації педагогічних працівників закладів освіти міста у 2017/2018 навчальному році
Відповідно до ст.50 Закону України «Про освіту», ст.32 Закону України «Про дошкільну освіту», ст.27 Закону України «Про загальну середню освіту», Типового положення про атестацію педагогічних працівників затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06 жовтня 2010 року №930, (далі Типове положення), зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки , молоді та спорту України від 20 грудня 2011 р. № 1473, та змінами затвердженими Наказом Міністерства освіти і науки України від 08 серпня 2013 року № 1135, на виконання наказу відділу освіти від 05 вересня 2016 року № 233 «Про атестацію педагогічних працівників закладів освіти міста у 2016/2017 навчальному році», з метою активізації педагогічної майстерності, стимулювання до підвищення професійної компетентності вчителів, підвищення результативності їхньої роботи та якості освіти в навчальних закладах міста проведено атестацію педагогічних працівників.
Науково-методичний супровід атестації вчителів здійснювався методичним кабінетом відділу освіти протягом навчального року. Питання щодо організації та проведення атестації керівників та педагогічних працівників неодноразово заслуховувалось на планових нарадах керівників навчальних закладів (25.10.2017р., 27.02.2018 р.), проведено круглий стіл для осіб, відповідальних за організацію атестації у закладах освіти (19.10 2017 р.), інструктивно-методичні наради з питань атестації керівників та педпрацівників із директорами, заступниками директорів з навчально-виховної роботи та секретарями атестаційних комісій (19.12.2017 р., 16.02.2018 р.). Мета цих нарад і семінарів – підвищення рівня культури управлінської діяльності керівників та їх заступників по забезпеченню системного порядку проведення атестації педагогічних працівників у відповідності до вимог Типового положення про атестацію, Закону України «Про освіту», удосконалення системи оцінки рівня професійної діяльності педагогів.
Для інформаційної підтримки учасників атестаційного процесу матеріали щодо організації та проведення атестації педагогічних та керівних кадрів оперативно розміщувались на офіційному веб-сайті відділу освіти, методичного кабінету та надсилались у заклади освіти міста.
Головним завданням управлінської діяльності відділу освіти щодо атестації педагогічних кадрів було створення умов для якісного та успішного її проведення, посилення відповідальності за результати навчання й виховання дітей та учнів.
Позитивним тенденціям атестації педагогічних кадрів значною мірою сприяла чітко організована робота атестаційних комісій І рівня. Цьому передувала значна підготовча робота з урахуванням кращого досвіду проведення атестації педагогічних працівників, накопиченого у відділі освіти в цілому та в закладах освіти зокрема.
З метою реалізації визначених завдань заклади освіти розробили плани організаційно-методичної роботи, у яких передбачена дієва система заходів з підготовки і проведення атестації, складені відповідні графіки атестації, графіки проведення творчих звітів.
Забезпечено виконання ст.59 Закону України «Про освіту» щодо професійного розвитку та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
В основу оцінки діяльності вчителів, що атестуються, атестаційними комісіями закладів покладено виконання посадових обов’язків, результати роботи їх педагогічної діяльності шляхом проведення контрольних робіт, зрізів знань учнів, тестування, відвідування уроків та позакласних заходів. До уваги бралися також підвищення науково-методичного рівня, професійна компетентність, ініціатива, творчість, загальна культура, моральні якості, відгук методичного об’єднання про професійний рівень працівника, його науково-методичну діяльність, рейтинг серед колег, батьків, учнів, а також враховувалися результати участі учнів у олімпіадах різних рівнів, результати захисту науково-дослідних робіт, створення та використання власних блогів та інтернет-ресурсів, участь у конкурсах професійної майстерності тощо.
За підсумками атестації 2017/2018 навчального року у навчальних закладах міста атестовано всього 65 педагогічних працівники. З них :
- присвоєно вищу кваліфікаційну категорію 6 педагогам,
- атестовано на відповідність раніше присвоєній вищій кваліфікаційній категорії 33 вчителя;
- присвоєно І кваліфікаційну категорію 8 педагогічним працівникам: 1 – вихователю закладу дошкільної освіти, 1 – педагогу - організатору;
- атестовано на відповідність раніше присвоєній І кваліфікаційній категорії 2 вчителя;
- присвоєно ІІ кваліфікаційну категорію 4 педагогічним працівникам: 3 вчителям та 1 педагогу-організатору.
Присвоєно звання :
- "вчитель-методист" - 1 вчителю,
- "старший вчитель" – 2 вчителям,
- "вихователь-методист" - 1 вихователю закладу дошкільної освіти.
Відповідають раніше присвоєним педагогічним званням:
- "учитель-методист" - 6 вчителів;
- "старший учитель " - 24 вчителя;
- "вихователь-методист" - 1 вихователь закладу дошкільної освіти.
Майже всі вчителі володіють інформаційно - комунікаційними технологіми навчання, активно використовують власні блоги, сайти у навчально-виховній роботі з учнями та батьками. Свої творчі звіти всі педпрацівники представили у вигляді цікавих, змістовних відеопрезентацій.
Атестація базувалася на принципах демократичності, доброзичливості, принциповості, взаємоповаги та гласності. З цією метою в навчальних закладах оформлено куточки з атестації, інформаційні стенди, методичні стенди.
В школах використовуються рекомендовані методичним кабінетом технологічні карти критеріїв оцінювання творчої діяльності вчителя, які необхідні як система параметрів, що характеризують роботу вчителя та її результативність.
Таким чином, у закладах освіти впроваджено системний підхід до атестації педагогічних працівників, який складається з планування атестаційної роботи, чіткого дотримання етапів проведення атестації, виконання нормативного режиму під час організації і проведення атестації, відпрацювання загальних вимог до педагогічного працівника, які дозволяють об’єктивно оцінювати кожного, хто атестується.
Організовано пройшли засідання шкільних атестаційних комісій, документація (атестаційні листи, характеристики, копії посвідчень про проходження курсів, протоколи, подання) були вчасно надані до атестаційної комісії відділу освіти. Скарг, апеляцій під час атестаційного періоду не було.
На належному рівні проведено стимулювання праці педагогічних працівників. За підсумками атестації представлено до нагородження відзнаками Міністерства освіти і науки України 4 педагогічних працівник, обласними відзнаками - 17 педагогів, відділу освіти – 34 особи.
Реалізація принципів гласності, демократизація процесу атестації сприяли підвищенню відповідальності педагогів за результати навчання і виховання дітей.
В міській газеті «Знам’янські вісті» друкувались добірки матеріалів, які висвітлювали навчальну та позакласну виховну роботу вчителів. Освітня діяльність вчителів, що атестуються, систематично презентувалась на сайтах відділу освіти, закладів та методичного кабінету.
За міжатестаційний період вивчення діяльності педагогів, які атестуються, були переглянуті різні форми роботи з педагогами (активні та інтерактивні), а саме: фестивалі педагогічної майстерності, брейн-ринг, аукціон педагогічних ідей, педагогічні та методичні години, ділові ігри та ін.; відкриті заняття, навчально-виховні заходи, розваги, свята з використанням ІКТ-технологій.
Однак, керівникам закладів освіти міста необхідно постійно дбати про підвищення рівня управлінської діяльності з питань атестації на засадах Закону України «Про освіту» в рамках розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладів.
Організаційно-управлінську діяльність відділу освіти та підпорядкованих закладів з атестації педагогічних працівників у 2017/2018 навчальному році визнано достатньою, такою, що відповідає державним вимогам, стимулює підвищення професійної компетентності, зростання фахової майстерності педагогічних працівників, покращення якості освітніх послуг.
Методист методичного кабінету Н.Шемчук
|