Проблема наступності між дошкільною та початковою ланками освіти
Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дитини.
Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні те,
що робила вчора. Нехай нове з'являється в її житті поступово і не збентежує лавиною переживань.
В.О. Сухомлинський
Особливої актуальності в даний час набула проблема наступності між ланками освіти, а саме між ЗДО і школою. Наступність між дошкільними і шкільними ланками освіти не повинна розумітися тільки як підготовка дітей до навчання. У дошкільному віці закладаються найважливіші риси майбутньої особистості. Необхідно прагнути до організації єдиного розвиваючого світу – дошкільної та початкової освіти.
Щоб зробити перехід дітей до школи більш м'яким, дати їм можливість швидше адаптуватися до нових умов, вчителі повинні знайомитися з формами, методами роботи в дошкільних установах. А ознайомлення самих дошкільнят зі школою, навчальним та громадським життям школярів дає можливість розвинути у них інтерес до школи, бажання вчитися. Так для вирішення даного питання вже традиційними стали зустрічі батьків майбутніх першокласників ЗДО №7 «Козачок» та адміністрацією НВК №2 – ліцею на чолі з директором Сопільняком Ю.М. та завучем початкової школи Івасенко О.А.
Механізм здійснення наступності, його складові частини функціонують за допомогою певних форм і методів, реалізованих у процесі спеціально організованої діяльності адміністрації, педагогів, вчителів початкових класів щодо створення умов для ефективного і безболісного переходу дітей до початкової школи.
|