ПЕДАГОГІЧНА РАДА
«Учитель – це скрипаль дитячих сердець,
як поведе смичком, таку мелодію і почує…»
Василь Сухомлинський
23 січня 2018 року в Центрі дитячої та юнацької творчості відбулася педагогічна рада на тему: Аналіз роботи закладу за I - семестр 2017/2018 навчального року. Формування творчої особистості - діалог з видатним педагогом Василем Сухомлинським.
На порядку денному засідання розглядалися наступні питання:
• колективний аналіз освітнього процесу в закладі станом
за I – семестр поточного навчального року;
• пропаганда та трансформація педагогічні ідеї Василя Сухомлинського в умовах сучасного закладу позашкільної освіти.
Підготовча робота творчої групи здійснювалася у напрямку вивчення педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського. Засідання проведено у формі круглого столу.
Під час педагогічної ради розглядались питання аналізу навчально – виховної роботи закладу за I- семестр 2017/2018 навчального року та окреслення основних орієнтирів навчально – виховної роботи закладу на II – cеместр поточного навчального року. Підведено підсумки вивчення та оцінювання діяльності педагогічних працівників закладу за звітний період.
Друга частина педагогічної ради була присвячена трансформації педагогічних ідей Василя Сухомлинського в практику роботи гурткових занять закладу позашкільної освіти. До уваги присутніх була представлена відео-презентація про життєвий шлях видатного земляка. Звучали виступи з таких тем: Естетичне та емоційне виховання дітей в закладі позашкільної освіти (доповідач О.Андрєєва, керівник хореографічного колективу «Сузір’я»); Піклування про здоров’я та фізичне виховання дітей та молоді засобами педагогічної спадщини В.Сухомлинського (доповідач К.Степанова, керівник зразкового художнього хореографічного колективу сучасного танцю «Екстраверт»); Трудове виховання та праця в становленні особистості (доповідач Н.Філоненко, керівник гуртка «Паеперопластика»); Духовний світ дитини.Роль сім’ї у формуванні особистості (Н.Любінська, керівник гуртка «Іграшка-сувенір»); Виховання всебічно – розвиненої особистості шляхом трансформації педагогічних ідей В.Сухомлинського (доповідач С.Кондратьєва, керівник гуртка «Незвичайне поряд»).
Директор закладу Г.Подвиженко проаналізував роботу ЦДЮТ з проблеми впровадження педагогічних ідей видатного земляка. Доречно зазначити, що всі виступаючі ділились досвідом практичного використання педагогічної спвадщини Василя Сухомлинського на гурткових заняття свого напряму. Так, в практиці О.Андрєєвої, керівника хореографічного гуртка «Сузір’я» постійними є «уроки мислення», єднання з природою, заняття ритміки з молодшими школярами на свіжому повітрі.
Пріоритетним напрямом роботи К.Степанової є розвиток та покращення здоров’я та фізичного стану вихованців засобами хореографічного мистецтва, шляхом впровадження педагогічного досвіду Василя Сухомлинського з даного питання.
Керівник науково-технічного гуртка Н.Філоненко висвітлила роботу свого гуртка з впровадженням ідеї видатного педагога в напрямку трудового виховання.
Співпраця з сім’єю та застосуванням методики роботи з батьками поділилась Н.Любінська.
Про «Дитиноцентризм» та розвиток всебічно-гармонійної особистості, питання, що є основними у освітньому процесі гуртка «Незвичайне поряд», доповіла керівник С.Кондратьєва. Педагог впроваджує в практику діяльності гуртка постійні подорожі на лоні природи, сезонні ленд-арти, виховні розваги до на свіжому повітрі із залученням батьків вихованців. Постійними є екскурсії до місцевого та краєзнавчого музеїв, піші екскурсії містом, зустрічі з місцевими майстринями та багато іншого, що дозволяє наблизитися до провідних ідей великого педагога, шляхом активізації мисленнєвої та практичної діяльності учнів.
Звернення до педагогічної спадщини В.Сухомлинського, розгляд його педагогічної системи, наявність наукових шкіл та їх активна діяльність як наукова, так і просвітницька, свідчать про плідність і перспективність цього напряму досліджень не лише в структурі істирико–педагогічної науки, а й вагому значущість для розв’язання актуальних проблем сучасної освітньої та виховної практики.
І.Слєпєнькова, методист ЦДЮТ
|