Круглий стіл для працівників психологічної служби з питань діяльності в умовах інклюзивного навчання
Одною з моделей навчання в системі освіти України є інклюзивне навчання, що має на меті забезпечити право на якісну освіту дітям з особливими освітніми потребами. Цей процес носить інноваційний та творчий характер методів навчання з урахуванням особливих освітніх потреб його учасників.
Особливістю навчально-виховного процесу дітей в умовах інклюзії виступає корекційна складова, яка є невід’ємною частиною навчального процесу. Важлива роль у цій роботі відводиться працівникам психологічної служби.
24 жовтня 2017 року на базі НВК «ЗШ І-ІІІ ступенів № 3- гімназія» пройшло засідання круглого столу для соціальних педагогів та практичних психологів загальноосвітніх навчальних закладів міста.
З питань розвитку інклюзивної освіти в навчальних закладах міста виступила завідувач міською ПМПК Білоконь Надія Володимирівна. Організаційні аспекти роботи працівників психологічної служби в умовах інклюзивної освіти в своїй доповіді окреслила методист Босненко Марина Миколаївна.
Розробляючи індивідуальні програми розвитку для кожної дитини, що навчається за інклюзивною формою слід залучити до співпраці групу фахівців з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дитини з особливими освітніми потребами. З алгоритмом і особливостями розробки такої програми присутніх ознайомила вчитель початкової школи, яка працює в інклюзивному класі Андреєва Наталія Дмитрівна.
Практичні психологи Денисова Ольга Олександрівна (НВК «ЗШ І-ІІІ ступенів № 3 - гімназія») та Арнатовська Світлана Сергіївна (НВК «ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 - ліцей») поділилися власним досвідом організації психологічного супроводу дітей, що навчаються в умовах інклюзії та роботи консультативно-просвітницького характеру з батьками цих дітей.
Отже, успішність навчання дитини з особливими освітніми потребами залежить від вчасно наданої допомоги всіма фахівцями та тісної співпраці з батьками.
Н.Білоконь, завідувач ПМПК
|