Діти з особливостями розвитку. Психологічний супровід і допомога
Дитина, розвиток якої ускладнений дефектом, не просто менш розвинена, ніж її нормальні однолітки, але розвинена інакше.
Діти з розладами розвитку – це діти, у яких унаслідок уродженої недостатності або набутого органічного ураження сенсорних органів, опорно – рухового апарату або ЦНС є відхилення від нормального розвитку психічних функцій. У деяких випадках розлади розвитку можуть бути спричинені й мікросоціальними, середовищними причинами, не пов’язаними з патологією аналізаторів або центральної нервової системи. До таких факторів можна зарахувати несприятливі фактори родинного виховання, соціальну й емоційну депривацію тощо.
Можливість спільного навчання в звичайній школі із частковими розладами з їхніми однолітками, що розвиваються нормально, підтримується психологами. Учені доводять доцільність такого навчання та його користь для соціального розвитку дітей, які мають відхилення в розвитку. Однак, безумовно, робота з такими учнями вимагає від педагогічного колективу знання їхніх психологічних особливостей, а від психолога – володіння навичками діагностичної та коригувальної роботи.
В Знам’янській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів № 7 діє настанова нового рівня: “Учитель покликаний не виправляти помилки, недоліки природної організації дитини, а максимально використовувати свої професійні можливості для знаходження такої форми, що відповідає рівню культури суспільства, природному й творчому потенціалу дитини. Дитина – не лише й не стільки об’єкт впливу, скільки джерело культурного та професійного росту самого вчителя”. На уроках з такими учнями проводяться коригувальні заняття в міру виявлення індивідуальних прогалин
1. Коригування окремих сфер психічної діяльності:
Розвиток зорової пам’яті й уваги
Формування узагальнюючих уявлень про властивості предметів (колір, форма, величина)
Розвиток просторових уявлень та орієнтації
Розвиток уявлень про час
Розвиток слухової уваги й пам’яті.
2. Розвиток головних розумових операцій:
Розвиток навичок групування та класифікації
Формування вміння працювати за усною та письмовою інструкцією
Формування вміння планувати свою діяльність.
3. Розвиток різних видів мислення.
4. Коригування розладів у розвитку емоційно – вольової сфери.
5. Розширення уявлень про навколишній світ і збагачення словника.
Практичний психолог ЗШ № 7
Алєксєєва А. О.
|