Використання ІКТ на уроках фізики
На сучасному етапі школа має виховувати творчу особистість, упевнену у своїх силах, здатну до саморозвитку, самовиховання та самоосвіти. Для здійснення цього завдання вчитель повинен бути не тільки носієм інформації, але й педагогом, психологом, здатним здійснювати адекватну психологічну підтримку і корекцію особистості, яка формується в такий непростий період розвитку суспільства.
Сьогодні перед педагогічною наукою стоїть проблема, як збільшити зацікавленість учнів у вивченні фізики. Одна з причин втрати зацікавленості – це проведення уроків традиційними методами навчання. Тому протягом всієї педагогічної діяльності постійно працюю над удосконаленням уроку. Що потрібно зробити, щоб кожен урок став цікавим? Від чого відштовхуюсь у системі роботи з вдосконалення уроку?
В своїй роботі надаю перевагу активним методам навчання, здійснюю діалог із учнями, пропоную різні форми самостійної і творчої роботи. Значну увагу приділяю визначенню форм взаємодії вчителя й учнів, добору таких методів роботи, які сприяють формуванню й розвитку в учнів логічного мислення, бажання вчитися.
Моє проблемне питання: «Розвиток пізнавальної активності учнів на основі нових ІКТ навчання на уроках фізики та математики».
Кожен сучасний вчитель не відмовився б мати в своєму кабінеті комп’ютер та інтерактивну дошку. Та сам комп’ютер, навіть найсучасніший, без вчителя працювати не буде, тому вчителю потрібно опанувати новітні ІКТ і застосовувати їх як під час проведення уроків, так і для виховних заходів, інформаційних годин, тощо.
Для мене, як для вчителя, головними перевагами комп’ютерного навчання є такі:
• Полегшення праці вчителя.
• Індивідуалізація навчання.
• Збільшення швидкості одержання інформації.
• Можливість моделювання і демонстрації процесів, не доступних для спостереження в умовах школи.
Серед величезного різноманіття навчальних мультимедійний засобів найбільш ефективними вважаються:
• Моделювання реальних об’єктів.
• Відео демонстрації.
• Навчальні фільми.
• Комп’ютерні тренажери.
• Мультимедійні презентації.
На своїх уроках я намагаюся якомога частіше використовувати ІКТ,особливо з учнями старших класів,яким дуже подобається готувати презентації, демонструвати підбірки фото та відео матеріалів.
Вчитель Коновальчук І.Ю.
|