Впровадження інноваційних педагогічних технологій
Педагоги дошкільного навчального закладу №4 «Ромашка» чітко усвідомлюють, що на сучасному етапі розвитку суспільства ефективне вирішення пріоритетних завдань розвитку, навчання та виховання дітей неможливе без пошуку оптимальних форм організації освітнього процесу, використання перспективного передового досвіду, а також здійснення інноваційної діяльності. Тому вони в постійному пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних проблем прямими продуктами яких можуть бути нові навчальні технології, оригінальні ідеї, форми та методи виховання, нестандартні підходи в освітньому процесі.
Розроблена М. Зайцевим технологія навчання раннього читання використовує типово дитячий засіб пізнання світу – кубики. Саме цю методику обрала для роботи вихователь середньої групи №3 – Дордюк С.В., яка провела 14 грудня 2016 року методичне об’єднання з даної теми.
На занятті були присутні - методист по дошкільному вихованню Скляровська Л.Д., завідувачі, вихователі – методисти та вихователі дошкільних закладів м. Знам’янка.
Заняття пройшло у невимушеній атмосфері, легко та весело. Вихователь Дордюк С.В. показала на розсуд гостей, як вона впроваджує методику Зайцева під час роботи з дітьми середньої групи. Вона показала, як навчання раннього читання можна поєднати із грою, співом. Наприклад, запам’ятовування складів відбувається у формі коротких складових пісеньок (використовуються як фонетична розминка і супроводжуються рухами), а психологічні особливості віку враховуються у використанні всіх видів пам’яті: звукової, моторної, зорової, кінестетичної (просторово – рухової), що робить процес навчання нескладним, захопливим.
Для учасників методичного об’єднання було також запропоновано прийняти участь у семінарі-практикумі, який підготував колектив дошкільного закладу на чолі з вихователем–методистом Головановою О.О.
Семінар був присвячений темі «Навчання раннього читання дошкільників». Під час семінару кожен вихователь висловив свою думку з даної теми і ознайомив гостей з методикою, яку вони використовують для розвитку читання малюків.
На розсуд гостей були представлені такі методики:
- Методика «Розвивального читання» за Л.В.Шелестовою (впроваджує вчитель-логопед Демченко Н.М.);
- Методика ТРВЗ за Г.С.Альтшуллером (впроваджує вихователь Васильченко С.А.);
- Методика навчання читанню за Д.Б.Ельконіним (працюють вихователі Решетиловська Л.В. та Кобіна А.С.);
- Методика читання за картками Г.Домана (впроваджують вихователі Криворучко А.О. та Доля А.А.);
- Методика використання мнемотаблиць у роботі з дошкільниками (впроваджує вихователь Шеремет В.А.)
Дружня атмосфера сприяла позитивному настрою усіх учасників та запрошених. Завдяки злагодженій роботі захід пройшов вдало, про що свідчили приємні слова подяки від всіх запрошених.
Вихователь Васильченко С.А.
|