"Активна життєва позиція як пріоритетний напрямок гармонійно розвинутої особистості"
Серед пріоритетних завдань молодої Української держави є виховання високо моральної, духовно багатої особистості, громадянина-патріота. Адже майбутнє України належить саме молоді. Тому в сьогоднішніх умовах державотворчого процесу в Україні йде активний різнобічний пошук нової моральної парадигми в психолого-педагогічній науці, державних структурах, школі, сім’ї. Основна мета цих новацій – виховати людину гуманну, творчу, відповідальну, з активною життєвою позицією, яка б могла реалізувати себе. Становлення, формування і розвиток активної життєвої позиції, як і особистості в цілому – складний і тривалий процес успішність здійснення якого залежить від певних соціальних чинників і умов.
Планування роботи бібліотеки Навчально-виховного комплексу «Знам’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступеню №2-ліцей» розробляється згідно з основним завданням Національної програми “Діти України” , Указом Президента України “Про заходи щодо розвитку духовності, захисту моралі та формування здорового способу життя громадян”, Національною програмою патріотичного виховання громадян, Національною доктриною розвитку освіти України в ХХІ ст.
За допомогою телекомунікаційної мережі Інтернет та комп’ютерних технологій, які до речі серед усіх шкільних бібліотек міста є тільки в бібліотеці НВК, поширюються знання про демократію, громадянські права та відповідальність, що насамперед формують активну життєву позицію учнів закладу як систему особистих цінностей людини, морального ставлення особистості до природи, суспільства, різних видів діяльності, допомагають сприйняттю молодої людини себе та свого місця і ролі в соціумі, спонукають до позитивної активної діяльності яка б мала корисний вплив як на саму дитину, так і на учнівський колектив в цілому. Актуальність полягає у необхідності успішного визначення життєвої позиції учнів.
Для активізації учнів НВК, формування і розвитку активної життєвої позиції, бібліотекарі закладу використовують різні освітньо-інформаційні технології, як традиційні так і інноваційні. Перспективним шляхом є впровадження інноваційно-ігрових технологій. Вони ставлять дитину в позицію творця, а не виконавця чужої волі. Обираються технології, які б забезпечували пізнавальну активність учнів, сприяли б формуванню навичок застосовувати набуті знання в практиці. Учням закладу надана можливість самостійно знаходити потрібну інформацію в бібліотеці закладу яка б задовольнила їх попит. Мотивацією для кожного учня є те, що не потрібно чекати від когось бажаних змін, а треба покладатися лише на себе у забезпеченні власного майбутнього! Без пробудження таких моральних феноменів, як совість, патріотизм, обов’язок, почуття власної гідності, чесності, працелюбності навряд чи можна розраховувати на гармонійний розвиток особистості з активною життєвою позицією.
Романова А.
бібліотекар НВК
|