Засідання круглого столу на тему: "Яскраві сторінки історії 25-річного поступу модернізації освіти міста на шляху реформаторських змін в державі. Удосконалення навчально-виховного процесу за принципом: від обдарованого вчителя до обдарованого учня" в рамках проведення Тижня молодого вчителя
Доброю традицією освітян є щорічне проведення у березні Тижня молодого вчителя. В рамках цього Тижня працівниками методичного кабінету відділу освіти та педагогічними працівниками навчальних закладів міста було проведено круглий стіл з проблеми: «Яскраві сторінки історії 25-річного поступу модернізації освіти міста на шляху реформаторських змін в державі. Удосконалення навчально-виховного процесу за принципом: від обдарованого вчителя до обдарованого учня»
«Відкрити у кожній людині творця, поставити її на шлях самобутньо-творчої, інтелектуально-повнокровної праці – це завдання стає нині першочерговим у практичній роботі школи», - стверджував В.О.Сухомлинський.
«Немає потреби переконувати когось у тому, що добре організована підготовка фахівців – найважливіше завдання кожної держави.
Благодатна натхненна праця вчителів має неоціненне значення для нашого народу, для нашої молодої держави. ЇЇ сьогодення і майбутнє, перспективи державотворення, розвитку її економіки , науки і культури великою мірою залежать від освіченості, свідомості прийдешніх поколінь громадян незалежної України. Виховання цих громадян, формування в них глибоких і міцних знань, прищеплення високої культури та суспільної активності є патріотичним і суспільним обов’язком всіх освітян»,- зазначила завідуюча методичним кабінетом Ліпінська О.Г.
Звичайно хотілося б, щоб освіта справді стала пріоритетною галуззю в молодій Українській державі, а соціальні проблеми педагогічних працівників вирішувались справедливо. Сьогодні наша країна переживає можливо найскладніший період свого становлення. І до нас, освітян, суспільство ставить високі вимоги по навчанню і вихованню підростаючого покоління.
Але попри всі негаразди і труднощі щодня гостинно відкриваються двері наших закладів освіти і люблячі, творчі, досвідчені і молоді мудрі педагоги ведуть дітлахів і підлітків у прекрасну та безмежну Країну знань.
Сучасна доба ставить нові вимоги до вчителя. Суспільству потрібен вчитель-професіонал з високою науково-теоретичною, методичною, психолого-педагогічною, теоретичною і практичною підготовкою, здатний до безперервного навчання, творчості і постійного самовдосконалення. Тому в сучасних умовах модернізаційних змін в освітньому просторі всіх рівнів важливого значення набуває підвищення ефективності методичної роботи, яка має ґрунтуватися на досягненнях психолого-педагогічної науки, перспективного педагогічного досвіду і бути спрямованою на підвищення фахової майстерності педагогічних працівників, на розвиток творчого потенціалу кожного вчителя.
Від того, як пройдуть перші роки вчителя-початківця, залежить стабільність педагогічних кадрів, їх якісний склад, результативність навчально-виховного процесу в школі. Тому міський методичний кабінет відділу освіти виконавчого комітету Знам’янської міської ради одним з пріоритетних напрямів методичної роботи з педагогічними кадрами визначив становлення молодого вчителя.
Щороку освітянська сім’я нашого міста поповнюється молодими фахівцями.
«Школа сьогодні відчуває потребу у вчителеві, який постійно прагне до творчого пошуку, має навички дослідної, експериментальної діяльності, вивчення, узагальнення, впровадження перспективного досвіду, високий рівень інформаційної культури, вміє інтерпретувати новий зміст освіти в методику навчання і виховання, здійснювати аналіз результатів творчої діяльності як своєї власної, так і педагогічного та учнівських колективів» наголосила в своєму виступі на тему «Від творчого вчителя до обдарованого учня» Шемчук Н.М., методист по роботі з педагогічними кадрами відділу освіти.
Робота з молодими вчителями в закладах освіти міста є системною, але кожен заклад має свою специфіку. При організації роботи з молодими вчителями всі ЗНЗ враховували такі принципові вимоги: правильне визначення змісту роботи, перспективи зростання майстерності педагога, врахування його позитивних особистісних якостей, що забезпечує підвищення результативності навчально-виховної роботи.
Давайте завжди пам’ятати, що батьки нам довіряють найдорожче, найцінніше – своїх дітей. Їхня доля і майбутнє нашої молодої держави у ваших руках.Кажуть, розумний вчитель намагається дати добрі знання, а мудрий – вибудовує добрі стосунки з вихованцями, їхніми батьками, педагогічним колективом. Особливо велика увага працівниками ММК приділена питанням організації стажування молодих спеціалістів. ММК цілеспрямовано здійснює управління, координацію даної ділянки роботи в навчальних закладах.
Своїм кращим досвідом роботи з молодими вчителями поділилися деякі наші школи, зокрема:
«Про формування молодого кадрового потенціалу як фундаменту забезпечення рівного доступу до якісної освіти» розповіла Кіріченко А. В., заступник директора Знам’янської ЗШ школи І-ІІІ ст. № 4 та Дубініна С.Б., вчитель початкових класів цієї школи.
Досвідом роботи на тему « Інноваційні методи роботи з молодими спеціалістами» поділилася заступник директора з навчально-виховної роботи ЗШ І-ІІІ ступенів № 3 Кубрак Олена Петрівна.
В обговоренні питань порядку денного взяла участь заступник директора з навчально-виховної роботи НВК Сорокіна Г.Д.
З напутніми словами та побажаннями до молодих вчителів звернулися ветерани педагогічної праці: Семенков М.В. - талановитий вчитель, колишній директор школи, послідовник ідей В.О.Сухомлинського, колишній начальник, заступник начальника відділу освіти та Кравцова О.О. - вчителька української мови та літератури ЗШ І-ІІІ ступенів № 3, колишній заступник директора з навчально-виховної роботи, які віддали школі більше сорока кращих років свого життя, за плечима яких багаторічний досвід роботи по навчанню і вихованню підростаючого покоління.
Головним арсеналом вчителя завжди була і є любов до дітей, до своєї професії, до людей. Адже добро у світі починається з любові.
«Мене цікавить вчитель, який любить дітей і свою професію, який здатен до самореалізації і постійного самовдосконалення…Потрібен вчитель, який буде спрямований на співпрацю в педагогічному колективі, який, безумовно, знатиме свій предмет, а всьому іншому ми його навчимо», - говорив видатний педагог сучасності В.Сухомлинський.
Свої перші здобутки на педагогічній ниві продемонстрували молоді вчителі: В.Шабанова, вчитель англійської мови ЗШ І-ІІІ ступенів № 6, показала відеопрезентацію на тему «Використання методу проектів на уроках англійської мови»; Я.Єлецька, вчитель географії та історії ЗШ І-ІІІ ступенів № 6, ознайомила присутніх з першими сходинками професійної майстерності на тему «Застосування інтерактивних технологій на уроках історії та географії»; Б.Желєзнов, вчитель історії та правознавства ЗШ І-ІІІ ступенів № 7, поділився власним баченням проблем реформування освіти. О.Григор′єва, вчитель початкових класів ЗШ І-ІІІ ступенів № 4, показала презентацію про практичне втілення власної мрії стати вчителькою.
На згадку про цікавий захід – фото на пам’ять.
Методист методичного
кабінету відділу освіти
Н.Шемчук
|