Проведення для дітей дитячого садка екскурсій і прогулянок у школу здійснюється не лише задля ознайомлення майбутніх першокласників з приміщенням школи, з її статутом, а й з майбутнім учителем. Дошкільники, уперше зустрічаючись з учителем у ситуації вільного спілкування, не відчувають почуття тривожності й страху, якими неминуче супроводжується їхній вступ до школи і у перші дні шкільних занять.
Такі екскурсії корисні для дошкільників ще й тим, що дозволяють їм заздалегідь побачити реальні ситуації шкільного життя і взаємодії в діаді "учитель – учень". Дітям старшого дошкільного віку не завжди є зрозумілими особливості та відмінності у спілкуванні в діадах "вихователь – дитина" і "учитель – учень". Відвідування школи уможливлюють огляд і оцінку наявної різниці у взаємодії. Надалі, в початковий період навчання, у першокласників виникає значно менше утруднень в адаптації.
|