29 квітня 2015 року в 2 класі Знам'янської ЗШ І-ІІІ ступенів №7 відбувся відкритий урок читання на тему "До уміння потрібно терпіння". Урок був дійсно відкритим цього разу не тільки для вчителя, а й для учнів, бо завітали на нього не тільки колеги-вчителі і адміністрація школи, а і батьки учнів. Налаштування на урок відчувалось з першої хвилини перебування в класній кімнаті, прибраній стародавніми українськими рушниками, різнокольоровими кульками, в якій учні класу гарно вдягнуті, чемні та привітні, як доброзичливі господарі зустрічали гостей.
Іваненко Інна Іванівна, учитель 2 класу, часто проводить відкриті уроки в рамках різних заходів. Останній відбувся зовсім недавно, 31 квітня на міському семінарі керівників закладів освіти міста і отримав схвальні відгуки від присутніх. Але все ж таки цей урок відрізнявся від усіх інших. Учні класу тримали звіт перед батьками, чого вони досягли, яка напружена праця створює їхній навчальний бал.
Урок, який провела Інна Іванівна, повністю відноситься до структури уроків з розвитку творчого мислення учнів. Послідовність розумових дій, підбір дидактичних матеріалів з розвитку мислення, тлумачення нових слів, понять, застосування операцій аналізу і синтезу – все працювало на кінцевий результат, який окреслив учитель – "навчати учнів самостійно оволодівати новими знаннями та інформацією, навчити навчатись". Раціонально були застосовані інноваційні методи, прийоми, вправи, за допомогою яких урок мав дидактичну і психологічну завершеність. Це вправа "мікрофон", робота довідкового бюро, гра "формула 1", читання "м'ячиком", читання з передбаченням, робота в групах. Батьки спостерігали, як використання телевізора, як технічного засобу, під час веселої фізкультхвилинки, знайомства зі зразками українських вишиванок, у грі "вгадай квітку" - гармонійно та лаконічно ввійшло в структуру уроку. На уроці відбулось переведення теоретичної навчальної дії з вивчення оповідання А. М'ястківського "Мудра голка" в площину реальної операції: зацікавленості процесом вишивки, повторення правил безпечної роботи з голкою до створення ситуації бажання і самому перевірити своє вміння у вишивці.
Присутні на уроці побачили, як вдало Інна Іванівна формувала в школярів навички самоконтролю. Протягом всього часу учні оцінювали свої знання, ставлячи на стікерах, прикріплених до парти, "плюсики" за правильну відповідь. Оцінював роботу учнів і вчитель, і як саме це відбувалось свідчить про те, що цей процес проходить систематично, з врахуванням високих вимог до розвитку мовлення, мислення. В кінці уроку кожен учень сам підвів підсумок своєї роботи на уроці. Багатьом батькам було приємно почути високий результат навчальної діяльності своєї дитини, а деякі зробили висновки над чим ще треба попрацювати, що саме затримує дитину в подальшому розвитку.
Враження, яке отримали батьки від уроку, заставило їх по новому усвідомити відповідальну навчальну діяльність своїх дітей, побачити, як постійно і терпляче привчає вчитель своїх учнів до самостійної праці. Даний урок можна назвати урок-підсумок чи урок-звіт, але саме головне, чим поділився вчитель з присутніми - це своїми здобутками, як саме він формує шляхи відповідального ставлення до навчання не тільки дітей, але і їхніх батьків.
|