Відповідно до листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.10.2012 року № 141/10- 2896 в закладах освіти організовано та проведено моніторингове дослідження стану й розвитку системи освіти дітей першого класу. Метою даного моніторингового дослідження є з’ясування суспільної та педагогічної думки стосовно ефективності таких освітніх процесів, як:
перехід та запровадження обов’язкової дошкільної освіти в умовах реалізації наступності дошкільної та початкової загальної освіти,
наближення освітніх завдань до життєвих реалій,
цілісний підхід до освіти дошкільнят,
забезпечення самоцінності дитинства,
формування у малюків оптимістичного світобачення,
виховання гармонійної та розвиненої особистості.
Дослідження здійснювалось методом анкетування вчителів 1-х класів та їх батьків. Узагальнені матеріали направлено в обласний навчально-методичний центр сучасних технологій оцінювання якості освіти.