Главная » 2012»Березень»20 » Про стан профорієнтаційної роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів міста Знам'янки щодо обрання ними педагогічних професій
18:04
Про стан профорієнтаційної роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів міста Знам'янки щодо обрання ними педагогічних професій
Методичним кабінетом відділу освіти було проведено перевірку стану профорієнтаційної роботи з учнями загальноосвітніх закладів освіти міста. В ході перевірки виявлено, що підпорядкованими закладами освіти проводиться на належному рівні відповідна робота:
питання профорієнтаційної роботи з учнівською молоддю передбачені в річних планах роботи загальноосвітніх навчальних закладів;
в кожній школі оформлені постійно діючі стенди з актуальних питань профорієнтації молоді, матеріали яких постійно оновлюються;
профорієнтаційна робота з учнями випускних класів та їхніми батьками здійснюється у тісній співпраці з міськрайонним центром зайнятості у формі семінарів, днів "відкритих дверей", батьківських зборів, презентації професій, днів профорієнтації;
днів кар'єри для учнівської молоді тощо;
питання профорієнтації актуалізується і під час проведення занять з правової освіти населення як з учнями загальноосвітніх навчальних закладів, так і з працівниками трудових колективів всіх навчально-виховних закладів міста;
про проведення всіх заходів профорієнтаційного напрямку в закладах освіти відбувається постійне інформування через місцеву газету, на сайтах міста, відділу освіти, навчальних закладів.
У загальноосвітніх школах запроваджена інноваційна форма профорієнтаційної роботи - профорієнтаційні термінали, основним завданням яких є забезпечення доступності, мобільності та привабливості профорієнтаційних послуг. Представниками міськрайонного центру зайнятості разом з навчальними закладами проводяться презентації навчальних закладів для учнівської молоді.
Так, зокрема, відповідна профорієнтаційна робота проведена з учнями старших класів Знам'янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 імені Т.Шевченка щодо оволодіння ними педагогічними професіями. Проведено цікаві зустрічі з випускниками школи: викладачем кафедри математики Кіровоградського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка – Остапчуком Савою Адамовичем. З учнями 9-11 класів проведено зустріч з випускницею школи, студенткою Кіровоградського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка Федіною Дариною, учні 8-9 класів зустрілися з Андрієнко Юлією.
Соціальним педагогом проведено анкетування старшокласників та розширену розповідь про педагогічну освіту та її цінність у суспільному житті, про особливості, недоліки та переваги навчання професії вчителя.
Класними керівниками проведено години спілкування на тему: "Що я знаю про майбутню професію?" (8 клас); "Ваш вибір: можу + хочу + треба" (9 класи); "Держава потребує професіоналів" (10 клас); "Професії нашого часу" (11 клас).
Членами шкільного парламенту та учнями 11 класу проведено день самоврядування "Шануймо вчителя ім'я".
За останні три роки в педуніверситети на навчання вступили:
Психологом школи з питань профорієнтаційної роботи проведено:
інтерактивну бесіду з учнями для визначення позитивних та негативних аспектів навчання після 9, 11 класу з переліком можливих вибраних спеціальностей місцевого регіону;
виступ на годині спілкування на тему "Вибір навчального закладу та спеціальності. Від чого залежить і хто на нього впливає" (11 клас);
групову роботу з учнями 11 класу Зімарєвою О., Гресь О., Гетьманець М., Калич К., Дерев'янко А. з питання "Підхід до вибору професії та різнобічність підходу до неї. Уявлення про професію та її специфіку". Проведено додаткову діагностику.
індивідуальну роботу з ученицею 11 класу Душак К. на визначення профнеобхідних якостей та відповідності якостей учениці та вибраної нею професії.
Адміністрація НВК вважає профорієнтаційну роботу з учнями одним з провідних напрямків роботи НВК, спрямованим на підготовку учнів до свідомого вибору професії, визначення свого місця у суспільстві.
Робота, спрямована на вибір учнями педагогічної професії, проводиться систематично з учнями всіх навчальних ланок, але найбільша увага приділяється учням 8-11-х класів. Застосовуються різноманітні форми роботи: зустрічі з викладачами та студентами навчальних закладів різного рівня; конкурси творів; зустрічі з працівниками міськрайонного центру зайнятості населення; бесіди та лекції з питань економіки; діагностування професійних нахилів тощо.
В поточному навчальному році учні 8-х класів НВК взяли участь у Дні інформування, організованому міськрайонним центром зайнятості населення.
Вихованці НВК, від мала до велика, активно працюють з інтерактивним комплексом з професійної орієнтації та цікавляться постійно діючою викладкою профорієнтаційної літератури.
Одним із важливих аспектів профорієнтаційної роботи є організація профільного навчання у 10-11-х класах НВК за фізико-математичним, та суспільно-гуманітарним профілями навчання.
З метою популяризації професії педагога педагогічний колектив планує та проводить ряд заходів, спрямованих на вибір учнями педагогічної професії.
До них слід віднести:
Дні самоврядування;
конкурси творів "Мій улюблений вчитель";
конкурс малюнків "Школа майбутнього";
тематичні вечори "Вшануймо вчителя ім'я";
пошукова робота по збору відомостей про вчителів рідної школи, які працювали в ній колись і працюють зараз;
допомога у впорядкуванні експозицій в музеї історії школи, присвячених педагогічним колективам різних років.
Серед випускників 9-х і 11-х класів 2010/2011 н.р. 5 осіб (із 40 учнів 11 класів) вступили до вищих педагогічних навчальних закладів України, включаючи Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В.Винниченка (3 особи). 4 випускники 9-х класів вступили до вищих навчальних закладів І-ІІ ст. педагогічної орієнтації.
З метою популяризації своїх навчальних закладів з НВК постійно співпрацюють Кіровоградський державний технічний університет, Харківський національний аерокосмічний університет ім. М. Жуковського.
Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна", Кіровоградська державна льотна академія, Кіровоградський регіональний університет економіки і права, Кременчуцький державний університет імені Михайла Остроградського, Уманський державний педагогічний університет ім. П.Тичини, Кіровоградський професійний ліцей побутового обслуговування, Олександрійське училище культури, Кіровоградський кооперативний коледж та інші.
Профорієнтаційна робота в Знам'янській ЗШ І-ІІІ ступенів №3 спрямована на свідомий вибір учнями улюбленої професії і, зокрема, педагогічної, систематично проводиться з учнями всіх навчальних ланок, але найбільша увага надається випускникам 9-х і 11-х класів і базується на діагностико-психологічних засадах.
В своїй роботі педагоги школи використовують профінформування на тему: "Моя професія учитель", анкетування "Мотиви вибору професії вчителя", "Професія вчителя очима учнів", "Профорієнтація підлітка. Аналіз інтересів та нахилів." Практичні психологи проводять тестування. Моніторингові дослідження схильності учнів до педагогіки базуються на проведенні індивідуальних бесід, виконанні учнями доручень, пов'язаних з турботою про молодших, залученню учнів до активної педагогічної діяльності під час проведення днів самоврядування, виступ учнів в ролі консультантів на уроках та в позаурочний час.
Застосовуються різноманітні форми роботи: зустрічі з викладачами навчальних закладів різного рівня, конкурси творів "Мій улюблений учитель", малюнків "Заклад майбутнього", зустрічі з працівниками міськрайонного центру зайнятості, бесіди та ділові ігри з питань ринкової економіки, тематичні тижні, святкові лінійки, свята "Вшануймо вчителя ім'я"; пошукова робота по збору відомостей про педагогічні колективи школи різних років.
Як результат роботи, кожен рік випускники школи вступають до педагогічних навчальних закладів: 2008/2009 - 6 випускників, 2009/2010 – 7 випускників, 2010/2011 - 8 випускників.
Адміністрацією Знам'янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 проведено наступні заходи з пропагування педагогічної професії:
фрагменти уроків під девізом "Я учень – ти вчитель";
дні самоврядування в школі;
розробки та проведення виховних заходів учнями;
тестування з метою виявлення схильності до педагогічної професії.
Результати роботи:
2007/2008 н.р. - 4 випускника (10%);
2008/2009 н.р. - 7 випускників (32%);
2009/2010 н.р. - 4 випускника (20%);
2010/2011 н.р. - 1 випускник (5,5%).
Профорієнтаційна робота загальноосвітніх шкіл №№ 6 та 7 щодо залучення до навчання випускників в педагогічні заклади передбачає постійний зв'язок з випускниками шкіл, студентами та викладачами Олександрійського педагогічного коледжу ім.В.Сухомлинського та Кіровоградського педагогічного університету ім. Володимира Винниченка. Профорієнтаційні заходи проводяться класними керівниками та психологом.
Щорічно проводяться вечори, зустрічі, на яких виступають студенти, ними проводяться профорієнтаційна робота з учнями школи. Так, до педагогічних вузів по ЗШ №6: в 2009 р. - 4 випускники, в 2010 - 3 особи, 2011р.- 4 особи. Студенти перебувають на педагогічній практиці в рідній школі.
В школі працюють вчителями 5 випускників педагогічних закладів, які закінчили цю школу.
Із 29 випускників ЗШ №7 2009-2011 років 8 навчаються в Кіровоградському педуніверситеті на різних факультетах: трудове навчання – Маляр Ю., образотворче мистецтво і дизайн - Сасин Г., хімія і біологія – Кононенко А., Бондаренко С., українська мова і література - Зеленська А., іноземна мова - Глініста О., фізичне виховання - Шорсткий В.