Вівторок, 19.03.2024, 14:19
Вітаємо Вас, Гість
Меню сайту
Корисні посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » ЗШ №1

Форми і методи роботи класного керівника. Практичні поради.

Форми і методи роботи

класного керівника. Практичні поради.

Основним структурним елементом в школі є клас. Саме тут організовується пізнавальна діяльність, формуються соціальні відносини між учнями.  У класах здійснюється турбота про соціальне благополуччя учнів, вирішуються проблеми дозвілля учнів, первинного згуртування колективів, формується відповідна емоційна атмосфера. До кожного класу, починаючи з п’ятого, наказом по школі прикріплюється один із успішно працюючих у даному класі вчителів. Це - класний керівник. 

Класне керівництво є ключовим елементом організації виховання у школі через певні соціально- психологічні ситуації. Саме за допомогою класного керівника здійснюється виховання учнівської молоді, зростання особистостей в класному колективі. Основною роллю класного керівника є закладання у свідомість дітей нормативної інформації з закріпленням у їхній поведінці вміння гуманізувати свої взаємини, виховувати корисні звички, виробляти риси сильного характеру і твердої волі. Успішне виховання учнів важко уявити без згуртованого, педагогічно керованого первинного колективу, яким є клас.

Класний керівник підтримує, стимулює і непомітно коригує всі види відносин у класі. Колектив формується в діяльних відносинах. Найбільш інтенсивно він дозріває у творчій, проблемній діяльності, коли школярі не просто виконують те чи інше завдання, а спільно вирішують складні, але посильні завдання. А.С. Макаренко наполягав, щоб перед колективом послідовно висувалися все більш складні і захоплюючі завдання. Колектив, на його переконання, живе перспективною, завтрашньою радістю.

Життя колективу учнів прикрашають і скріпляють спільні заходи, традиції. Класний керівник допомагає школярам поступово встановити свої традиції. Які  ж традиції можна започаткувати у класі?

Практичні поради:

«Листи Діду Морозу!». Учні залюбки пишуть свої побажання навіть в старших класах, якщо традиція започаткована в п’ятому і щорічно повторюється.

«Танець або пісня класу». Запропонуйте учням вивчити танець або пісню і традиційно повторювати на будь-яке свято (наприклад на Новій рік).

«Спільне прикрашання-прибирання ялинки». Спільне прикрашання класу до Нового року і зберігання прикрас зі щорічним поповненням.

«Вправа «Чарівна паличка»». В п’ятому класі діти пишуть твір-фантазію, що б вони змінили, якби в них була чарівна паличка:

  1. в своїй кімнаті;
  2. в собі;
  3. в оточуючих.

В дев’ятому класі листи зачитуються.

«Стенд з фотографіями школярів з позитивними епітетами»:

Семен Іванчук — найспокійніший,

Оксана Залуцька — найартистичніша,

Тарас Сергієнко — найкращий спортсмен,

 Ігор Шилов — найрозсудливіший…

 Дібрати ці епітети допоможуть самі діти. Таким чином, вони отримають важливий життєвий досвід — слід бачити в людині хороше, навіть якщо вона не є твоїм другом. Можна провести гру «Мій псевдонім», в якій діти діляться своїми сильними сторонами і самі придумують собі псевдонім.

«Скринька побажань». Діти анонімно пишуть, що б вони хотіли змінити в своєму класі і кидають в скриньку.

«Стенд «Конверти добрих побажань або компліментів»». На стенді кріпляться конверти з прізвищами для листів з побажаннями або компліментами, які діти пишуть один одному.

«Побажання батькам». Учні пишуть для батьків листи-побажання на будь-яке свято.

А ще, традиційні шкільні свята, тематичні вечори, творчі й пізнавальні ігри та інші позакласні заходи, без яких не можна уявити шкільне життя. Вони створюють особливе виховне середовище: це і відпочинок, і спілкування, і розвиток здібностей та інтересів учнів. Використання того чи іншого матеріалу має бути творчим. Доцільним є не сліпе копіювання, а лише опора на цікаву ідею або фрагмент сценарію, який максимально враховуватиме  здібності учнів і неповторність педагогічної ситуації в кожному конкретному  класі.

Успіхів, творчого натхнення і наснаги на нелегкій ниві виховання!

 

Практичний психолог Знам’янської ЗШ І-ІІІ ступенів №1 ім. Т.Г.Шевченка

Каракаш’ян Н.М.

Категорія: ЗШ №1 | Додав: znamosvita (14.02.2017)
Переглядів: 372 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
ComForm">
avatar
Поділитися
Форма входу
Пошук
ЗНО 2022
Протидія булінгу
Корисні посилання
 
 
 
 
 
 
 
Відео

 


© Відділ освіти виконавчого комітету Знам'янської міської ради, 2011-2020р.
При використанні матеріалів сайту посилання на сайт обов'язкове
При наявності авторських претензій до матеріалів сайту - звертайтесь за адресою
Увага! Якщо Ви виявили помилку в будь-якій частині сайту, будь ласка, виділіть текст і натисніть Ctrl+Enter!
Система Orphus
Сайт створено на платформі Ucoz

Зробити безкоштовний сайт з uCoz