П`ятниця, 17.05.2024, 11:49
Вітаємо Вас, Гість
Меню сайту
Корисні посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методичний кабінет

Школа молодого вчителя
"Відкрити у кожній людині творця,
поставити її на шлях самобутньо-творчої,
інтелектуально-повнокровної праці – це
завдання стає нині першочерговим у
практичній роботі школи"
(В. О. Сухомлинський)

Немає потреби переконувати когось у тому, що добре організована підготовка фахівців – найважливіше завдання кожної держави.

Сучасна доба ставить нові вимоги до вчителя. Суспільству потрібен вчитель-професіонал з високою науково-теоретичною, методичною, психолого-педагогічною, теоретичною і практичною підготовкою, здатний до безперервного навчання, творчості і постійного самовдосконалення. Тому, в сучасних умовах модернізаційних змін в освітньому просторі всіх рівнів важливого значення набуває підвищення ефективності методичної роботи, яка має ґрунтуватися на досягненнях психолого-педагогічної науки, перспективного педагогічного досвіду і бути спрямованою на підвищення фахової майстерності педагогічних працівників, на розвиток творчого потенціалу кожного вчителя.

У структурі системи професійної підготовки педагогів особливої актуальності набуває післявузівська діяльність молодого вчителя, його адаптація до професії педагога. Професійне становлення особистості педагога – довготривалий процес.

Від того, як пройдуть перші роки вчителя-початківця, залежить стабільність педагогічних кадрів, їх якісний склад, результативність навчально-виховного процесу в школі. Це добре розуміє колектив міського методичного кабінету відділу освіти.

З цією метою при відділі освіти створена "Школа молодого вчителя". Одним з найважливіших напрямків діяльності цього формування є стажування молодих спеціалістів безпосередньо в закладах освіти. Щорічно освітянська сім'я поповнюється 5-6 молодими спеціалістами. В 2012-2013 навчальному році до навчальних закладів міста прибуло 4 молодих спеціалісти - випускники вищих навчальних закладів 2011р.: Кіровоградського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка - 3 чоловіки та 1 - випускниця Кіровоградського Приватного вищого навчального закладу "Соціально-педагогічний інститут Педагогічна академія".

З метою вдосконалення системи роботи по стажуванню молодих спеціалістів, працевлаштованих у загальноосвітніх закладах видаються накази по відділу освіти "Про стажування молодих вчителів".

Так у 2011-2012 навчальному році всі молоді вчителі працювали за своїм фахом. Адміністрації, педагогічні колективи навчальних закладів надавали їм всебічну підтримку та методичну допомогу у вивченні специфіки їхньої роботи, адаптації в педколективах, поглибленні теоретичних знань та вмінні їх реалізовувати в навчальній діяльності учнів.

Молоді спеціалісти мали добру та достатню підготовку, певні надбання з методики викладання предметів, організації учнівського колективу. Вони використовували знання, здобуті в університеті. Молодим спеціалістам були створені необхідні умови для проходження стажування, були призначені наставники з числа досвідчених вчителів, які знайомили молодих освітян з традиціями колективу, допомагали виробляти власний стиль роботи, навчали знаходити необхідні підходи до дітей.

Молоді педагоги брали участь в різноманітних методичних об'єднаннях, психолого-педагогічних семінарах, в лекторіях з правового всеобучу, проводили цікаві заходи: відкриті уроки, тренінги, акції, конкурси.

Так, зокрема в НВК "Знам'янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 - ліцей" проходив стажування випускник Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка Ципочкін Андрій Володимирович, вчитель математики педагогічне тижневе навантаження складає 6 годин. Наказом директора за молодим спеціалістом був закріплений досвідчений наставник, Руднєва О.В., вчитель фізики та математики.

Стажист брав активну участь у роботі шкільного методичного об'єднання вчителів фізики та математики, залучався до роботи у засіданнях школи передового педагогічного досвіду. Працюючи над проблемою "Розвиток логічного мислення учнів", до кожного засідання школи ретельно готувався. Круглі столи, обговорення проблем, ситуаційні семінари, практичні заняття були спрямовані перш за все на те, щоб молодий учитель вільно розв'язував проблеми шкільного життя, вдало використовував набуті знання в своїй практичній діяльності.

Адміністрацією НВК з молодим спеціалістом проводились інструктажі з таких важливих питань, як планування роботи вчителя, вивчення пояснювальних записок до програм, вивчення їх змісту, календарне планування, робота вчителя зі шкільною документацією. Андрій Володимирович відвідав ряд уроків та заходів у досвідчених учителів вищої кваліфікаційної категорії: В.Панкевич, О.Руднєвої, Л.Архангельської, які показали суть реалізації науково-педагогічних інновацій.

Ципочкін А. В. провів ряд відкритих уроків та заходів. На уроках особливу увагу звертав на розвиток логічного мислення школярів. Продовження навчальної роботи відбувалось і під час проведення позакласних заходів. Так, матеріал, що використовував під час проведення у 5-х класах "Мандрівки невідомими землями до скарбів", сприяв формуванню пізнавальної активності та розвитку логічного мислення та їнтелекту, виховує прагнення до постійного вдосконалення своїх знань, умінь та навичок.

Молодий вчитель розуміє головну мету сучасної освіти, розуміє, що від його професійності, майстерності, творчості залежить розвиток інтелектуального і духовного потенціалу сучасного учня. Характерним для нього є пошук оптимальних шляхів досягнення мети освіти, власні підхід та інтерпретація в конкретних умовах діяльності. За рік роботи в школі він здобув повагу серед дітей та їх батьків, педагогічного колективу.

В Знам'янській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №3 проходила стажування Оніщенко Каріна Сергіївна, випускниця Кіровоградського Приватного вищого навчального закладу "Соціально-педагогічний інститут Педагогічна академія". Працює за фахом на посаді вчителя англійської мови в 2-х, 5-х, 7-х, 11-х класах з тижневим навантаженням 13, 5 годин. Професійно підготовлена, старанна. Під керівництвом наставника Кривич Н. М. добре вивчила програму з анлійської мови, рекомендації МОН України, творчо підходить до проведення кожного конкретного уроку.

Працюючи над нуково-методичною проблемою "Диференціація та індивідуалізація процесу навчання англійської мови у середній школі" розробила власну систему викладання окремих тем ("Пори року", "Канікули", "Моя сімя", "Наше місто", "Професії").

За період стажування нею були проведені позакласні заходи (Свято до Дня Всіх Святих. Хеллоуін" в 5 класі, "Ігри та іграшки" в 2 класі), відкриті уроки ("Відносини між батьками та дітьми-підлітками") в 11 класі, "Стиль життя англійців" в 7-Г класі, "Знайомтесь, це мої друзі" в 5-В класі), на яких були присутні не тільки педагоги цієї школи, а й інших.

Її уроки носять практичний характер, емоційно забарвлені і пізнавальні, цікаві. Диференційовано оцінює навчальні досягнення учнів на основі знань особливостей вікової психології. Вчителька активно залучає учнів до прийняття рішень, прислухається до їхньої думки, заохочує до самостійних суджень, реалізує різні дитактичні методи і прийоми навчання іноземної мови.

Бере активну участь у роботі Школи молодого вчителя, відвідує уроки у своїх досвічених колег – вчителів вищої категорії Т. Крайванець, Н. Кривич, В. Хоженко, С. Марчук. Сама провела ряд цікавих відкритих уроків та позакласних заходів, володіє сучасними інформаційними технологіями, також із задоволенням брала участь в організації та проведенні тижня іноземної мови та мистецтва, у підготовці засідання шкільної мистецької вітальні, присвяченій темі осені в мистецтві ("Тема осені в музиці, в творчості Антоніо Вівальді та П.Чайковського").

12-13 брезня 2012 року була учасником семінару-педагогічної студії (творчої групи) в м. Кіровограді під керівництвом Болсун С.А.

Для неї характерна любов до обраної професії, любов і повага до дітей та колег, відкритість у спілкуванні з ними. Стажування сприяло вдосконаленню знань, умінь і навичок викладання іноземної мови, організації навчально-виховного процесу.

Молодий спеціаліст Цвігун Сергій Вікторович, випускник історичного факультету КДПУ 2011 року, працює в Знам'янській загальноосвітній школі І-ІІІ ст. №4 з 1 вересня 2011 року. Викладає історію в 6-7 класах, педагогічне навантаження складає 6 тижневих годин. Цвігун С. В. має добрі знання з історії, досконало володіє методикою викладання предмета. Велику увагу приділяє вдосконаленню структури уроку. Застосовує різноманітні форми і методи роботи, які відповідають віковим і психофізичним особливостям учнів. Використання вчителем аналітико-синтетичного підходу до викладання предмета допомагає учням успішно орієнтуватися в суспільно-історичних умовах, виробляти власну думку про історичні події. Велику увагу приділяє позакласній роботі з предмета. Проводить розвиваючі ігри з учнями. Постійно підвищує свій професійний рівень: займається самоосвітою, бере активну участь у роботі ММО вчителів історії і правознавства.

За час стажування вчителем проведено відкриті уроки "Релігія стародавніх греків" (6 клас), "Англія в середні віки" (7 клас), "Велика грецька колонізація" (6 клас), "Місто Рим і життя його мешканців" (6 клас), "Князювання Данила Галицького" (7 клас), позакласний захід "Пам'ятки Чорноліської культури" (6 клас), "Знамянський край в епоху Київської Русі" (7 клас), історичний брейн-ринг між учнями 6 класів. Вчителем підготовлено виступ на засідання психолого-педагогічного семінару на тему "Виховання учнів на засадах народної педагогіки".

Робота молодих вчителів–стажистів висвітлювалась на шкільних сайтах та на сайті відділу освіти.

На кінець навчального року з 4-х стажистів повністю виконали план стажування три стажисти, 1 – вибула в зв'язку з виїздом сім'ї. Адміністрації шкіл оформили та здали відповідні звіти щодо стажування молодих спеціалістів.

По відділу освіти видано наказ від 20. 06. 2012 року №166 "Про підсумки стажування молодих спеціалістів в 2011-2012 навчальному році", в якому проаналізовано стан цієї роботи в закладах та визначено основні завдання на наступний рік.

Методист Н.Шемчук
Категорія: Методичний кабінет | Додав: yura_ambrosoff (03.12.2012)
Переглядів: 2020 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
ComForm">
avatar
Поділитися
Форма входу
Пошук
ЗНО 2022
Протидія булінгу
Корисні посилання
 
 
 
 
 
 
 
Відео

 


© Відділ освіти виконавчого комітету Знам'янської міської ради, 2011-2020р.
При використанні матеріалів сайту посилання на сайт обов'язкове
При наявності авторських претензій до матеріалів сайту - звертайтесь за адресою
Увага! Якщо Ви виявили помилку в будь-якій частині сайту, будь ласка, виділіть текст і натисніть Ctrl+Enter!
Система Orphus
Сайт створено на платформі Ucoz

Зробити безкоштовний сайт з uCoz