Наступність у роботі дошкільної та початкової освіти
Питання наступності і перспективності дошкільної та початкової освіти не перший рік обговорюється серед науковців, спеціалістів з питань дошкільної та початкової освіти, педагогів-практиків, батьків, адже вступ до школи – особливий момент у житті дитини. Це новий етап у розвитку малюка: нові форми діяльності, новий стиль відношень з однолітками та дорослими, фізіологічні перебудови.
Як зробити так, щоб цей процес не травмував дитину? Проаналізувавши це питання постала потреба у розробці проекту наступності дошкільного навчального закладу №4 "Ромашка" і загальноосвітньої школи І–ІІІ ст. імені Т.Г.Шевченка №1 "Майбутній першокласник… Разом до успіху", який впроваджується в роботу з вересня 2011 року.
Проект наступності дошкільного і шкільного навчання допомагає забезпечити ефективний поступовий розвиток дитини, його успішний перехід на наступну ступінь навчання. Актуальність проекту є критерій нормальної адаптованості дитини до шкільного навчання, її позитивне ставлення до школи. Для реалізації завдань проекту необхідна тісна співпраця працівників ЗНЗ та ДНЗ. Сумісна цілеспрямована робота адміністрацій навчальних закладів, вихователів, вчителів, практичного психолога дасть можливість дітям з різним рівнем розвитку почувати себе комфортно у початковій школі, рухатися у своєму темпі.
Форми співпраці:
вчителі і вихователі проводять сумісні педагогічні ради за проблемою наступності, приймають участь в навчальних семінарах, здійснюють взаємовідвідування уроків та занять;
проводять консультації для батьків;
формують предметно-розвивальне середовище класу, групи відповідно до принципу наступності;
вихователі проводять екскурсії до школи;
здійснюється співпраця з психологом щодо запобігання майбутньої дезадаптації у дітей старшого дошкільного віку.
Очікуваний позитивний результат проекту:
Успішна адаптація дитини до умов шкільного навчання.
Зміцнення та збереження здоров'я майбутніх першокласників.
Здоровий психічний та особистісний розвиток дитини.
Різнобічний розвиток дитини.
Перехід дитини від ігрової до навчальної діяльності.
Толерантні способи спілкування між майбутніми першокласниками.