Дитина, розвиток якої ускладнений дефектом,
не просто менш розвинена, ніж її
нормальні однолітки, але розвинена інакше.
Л. С. Виготський.
Кожна дитина – особлива. Але все ж є діти, про яких говорять “особливі” не для того, щоб підкреслити унікальність здібностей, а задля того, щоб відмітити ті особливі потреби, які відрізняють їх від інших дітей.
Діти з розладами розвитку – це діти, у яких унаслідок уродженої недостатності або набутого органічного ураження сенсорних органів, опорно–рухового апарату або ЦНС є відхилення від нормального розвитку психічних процесів.
Незалежно від стану здоров’я, наявності порушення в розвитку, кожна дитина має право на повноцінне життя, освіту, якість якої не відрізняється від якості освіти решти дітей.
В Знам’янській ЗШ І – ІІІ ст.№7 навчаються 4 учні з особливими освітніми потребами. Двоє навчаються на індивідуальній формі навчання – Протівцев Максим, учень 10 класу, та Абдрейкін Вячеслав, учень 8 класу; двоє – на інклюзивній формі навчання – Полянський Ігор, учень 1 класу, та Постовітенко Станіслав, учень 6 класу.
Вчителі надають цим дітям можливість повноцінного соціального життя, допомагають активно включитись в життєдіяльність колективу однолітків. В нашому освітньому закладі домінує турбота, емпатійність, чуйність і тактовна взаємодія до таких дітей, ставлення до неї як до рівноправного члена колективу.
З такими дітьми проводяться коригувальні заняття, головна мета яких – підвищення рівня загального розвитку учнів, заповнення прогалин попереднього розвитку, індивідуальна робота з формування недостатньо засвоєних умінь і навичок, коригування відхилень у розвитку емоційно – вольової та пізнавальної сфери.
Школа постійно підтримує тісний зв'язок із батьками та опікунами дітей даної категорії, проводяться бесіди, консультації для спілкування з цими дітьми.
Дуже приємно, що корекційна робота в цьому напрямку має позитивні результати і зміни на краще в поведінці та навчанні дітей.
Практичний психолог
Мухіна А. О.
|