Неділя, 24.11.2024, 00:20
Вітаємо Вас, Гість
Меню сайту
Корисні посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Главная » 2015 » Жовтень » 8 » Профілактика навмисних самоушкоджень у ЗШ №3
16:52
Профілактика навмисних самоушкоджень у ЗШ №3

З вересня 2015 року в загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №3 з метою попередження навмисних самоушкоджень серед учнів працівниками соціально-психологічної служби проводиться ретельне психолого-педагогічне виявлення дітей, чиї особистісні риси створюють підвищений ризик суїциду. Здійснюється індивідуальна робота з цією категорією вихованців, розроблена система профілактичних заходів, ведеться широка просвітницька робота з сім'ями та педагогічним колективом.

У загальноосвітньому навчальному закладі створений інформаційний куточок, де вказано номери телефонів Всеукраїнської дитячої гарячої лінії, номери телефонів служи у справах дітей, центру соціальних служб для сім'ї та молоді, режим роботи шкільного психолога, соціального педагога.

Практичним психологам і соціальним педагогам проводяться такі профілактичні та психокорекційні заходи:
1. Виявлення дітей групи суїцидального ризику, в яких є труднощі у навчанні, у поведінці та ознаки емоційних розладів, що передбачає:

  • бесіди з класними керівниками та педагогічними працівниками;
  • спостереження в класах;
  • тестування, соціометричні дослідження, аналіз анкет школярів;
  • бесіди і консультації з батьками, діти яких мають труднощі в поведінці та ознаки емоційних розладів.

2. Визначення причин труднощів учнів групи суїцидального ризику, що здійснюється через:

  • індивідуальне обстеження дітей під час бесіди, тестування, інтерв'ю;
  • функціональний аналіз проблем дитини, виявлення головних причин, які зумовлюють її труднощі;
  • визначення типу групи суїцидального ризику та рівня небезпеки.

3. Здійснюються заходи щодо подолання труднощів:

  • індивідуальна чи групова психолого-педагогічна корекція;
  • робота психолога з сім'єю: рекомендації щодо перебудови сімейних стосунків, зміни стилю виховання;
  • рекомендації учителям про вибір індивідуального педагогічного стилю спілкування з конкретною дитиною;
  • зниження вимог до виконання навчальної програми;
  • тимчасовий перехід на індивідуальну форму навчання;
  • зміна дитячого колективу;
  • переведення до іншого вчителя;
  • заохочення до позашкільної діяльності, створення «ситуацій успіху»;
  • допомога сім'ї від вихователів, соціальних педагогів, фахівців з охорони дитинства (у крайньому разі — клопотання про позбавлення батьківських прав).

4. Систематично проводиться психологічна просвіта учителів та батьків :

  • психолого-педагогічні семінари;
  • виступи на батьківських зборах, де в узагальненому вигляді повідомляються дані, отримані в результаті психологічного дослідження, надаються рекомендації для поліпшення емоційного клімату в родині, розказують про відвернення та корекцію дитячих емоційних розладів, про профілактику суїциду; на індивідуальні консультації запрошують батьків дітей із групи суїцидального ризику.

5. Робота з педагогічним колективом навчального закладу:

  • регулярно здійснюються психолого-педагогічні консиліуми чи спеціальні педради, присвячені профілактиці суїцидів; під час підготовки до педрад проводиться вивчення психологічного клімату в учнівських колективах, розподіл ролей, виявлення учнів, які мають статус лідерів чи відторгнутих;
  • організовуються бесіди та консультації з педагогами за результатами тестувань, спостережень; формуються рекомендації з вибору адекватних методів педагогічного впливу на окремих учнів і на клас загалом;
  • при потребі проводяться педагогічні консиліуми по окремих учнях із групи суїцидального ризику;
  • розробляються заходи з надання допомоги «важким» дітям із соціально неблагополучних сімей.

6. Психокорекційні заходи з учнями із груп суїцидального ризику:

  • створюються групи психологічної корекції, тренінгові групи для дітей, схильних до емоційних розладів;
  • проводяться групові та індивідуальні консультації з учнями;
  • кризові ситуації розглядаються у колективі класу;
  • застосовуються окремі елементи соціально-психологічного тренінгу з групою учнів чи з класом.

7. Робота з батьками:

  • виступи на батьківських зборах;
  • зустрічі з сім'єю;
  • індивідуальні консультації, рекомендації з налагодження дитячо-батьківських стосунків, зміни у разі необхідності стилю виховання, переадресування до інших спеціалістів.

Надалі триває робота з даного напрямку.

Категория: НВК №3 | Просмотров: 1058 | Добавил: znamosvita | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
ComForm">
avatar
Поділитися
Форма входу
Пошук
ЗНО 2022
Протидія булінгу
Корисні посилання
 
 
 
 
 
 
 
Відео

 


© Відділ освіти виконавчого комітету Знам'янської міської ради, 2011-2020р.
При використанні матеріалів сайту посилання на сайт обов'язкове
При наявності авторських претензій до матеріалів сайту - звертайтесь за адресою
Увага! Якщо Ви виявили помилку в будь-якій частині сайту, будь ласка, виділіть текст і натисніть Ctrl+Enter!
Система Orphus
Сайт створено на платформі Ucoz

Зробити безкоштовний сайт з uCoz