Необхідність психологічної допомоги педагогам у формуванні емоційної компетентності, тренуванні та підтримці емоційної гнучкості стала передумовою розроблення тренінгу "Психологічне самопочуття вихователів". Цей тренінг складається з трьох циклів, перший містить п'ять занять, другий і третій - по три. 21 листопада відбулось перше заняття "Цінності і цілі". До кінця року пройдуть ще два "Стратегії поведінки" та "Шлях до успіху", які будуть логічним продовженням і завершенням даного тренінгу.
Оскільки в дошкільних закладах немає психологів, які б працювали з педагогами, то цю функцію беруть на себе завідувач та вихователь – методист. На цьому тренінгу функцію психолога виконала вихователь – методист С.Чуракова. Враховуючи події, які відбулись у 2014 році та ті, які продовжують відбуватись зараз, а також, спостерігаючи за діяльністю педагогів ДНЗ №2, вихователь – методист помітила, що деяким педагогам потрібна психологічна допомога. Тренінг "Психологічне самопочуття вихователів" є ефективним для профілактики синдрому емоційного вигорання, сприяє розвитку емоційної саморегуляції, гармонійному особистісному зростанню, створюючи додаткові мотиваційні чинники. При проведенні цього тренінгу основні зусилля було спрямовано:
- на зниження негативних переживань і трансформацію їх у позитивні емоційні стани;
- на розвиток адекватного розуміння педагогом самого себе;
- на формування навичок вольової регуляції.
Дані завдання були виконанні завдяки успішно проведеним вправам "Коло: Я – пам'ятник собі"; "Установки"; "Цінності"; "Головні життєві цілі"; "Неприємності, яких ніколи не буде"; "Ланцюг довіри". На тренінгу було присутньо 22 вихователя. Форма тренінгу для роботи з педагогами була використана невипадково, адже завдяки їй вони отримали нові можливості змінити себе на краще, глибше зрозуміти власні почуття, навчитися керувати ними, обирати ефективні моделі поведінки.
|