Що потрібно маленьким Читайликам? - ЗОШ №2 - Каталог статей - Відділ освіти м.Знам'янка
Четвер, 08.12.2016, 18:07
Вітаємо Вас, Гість


Меню сайту
Корисні посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » ЗОШ №2

Що потрібно маленьким Читайликам?

Що потрібно маленьким Читайликам?

(рекомендаційні поради)

Спостереження показують, що сучасні діти стали читати значно менше, ніж їхні однолітки 10-15 років тому. Основними причинами невисокого інтересу до читання є:

  1. захоплення телевізором, комп’ютером;
  2. зниження інтересу до читання в суспільстві в цілому.

Якщо раніше моральність, естетична культура були показником соціального розвитку,

то тепер пріоритетом став матеріальний успіх. Нам, дорослим, стало значно важче заохочувати дітей до читання, бо ми самі мало читаємо.

       Отже, як навчити дитину цінувати книгу, відчувати в ній потребу? Як навчити уважно, вдумливо читати, виховати в дитині основи культури читання? Діти читають переважно просту у плані сприйняття літературу, яка не спонукає до глибоких емоційних переживань, а зацікавлює, переважно, надзвичайними подіями, динамічним сюжетом. Але залежно від віку учнів змінюється читацька активність.

       Розвиток дитини проходить ряд послідовних періодів, які якісно відрізняються один від одного. У кожному з цих періодів дитина живе особливим життям, що відбивається і на читанні. Вона має властиві саме даному вікові читацькі інтереси потреби  і сприйняття прочитаного.

      Учні 1-4 класів у своєму розвитку як читачі проходять складний шлях. На початку навчання у школі (6-7 років) у дітей виникає протиріччя між відносно високими можливостями сприйняття літературного твору і недосконалою технікою читання. Стрибок від «слухача» до «читача» є досить болісним. Якщо в цей період не читати дітям вголос, повертаючи їх до звичайної ролі слухача, вони можуть взагалі втратити інтерес до самостійного читання, поступове вдосконалення якого має з часом зняти назване протиріччя.

       Віковий період, 8-9 років, психологи називають «часом первісного нагромадження». Пізнавальні запити дітей широкі і разом з тим, поверхові. Саме через дорослих відбувається пізнання навколишнього світу. Дитина вчиться, читає не тому, що це корисно для розвитку, а тому, що цікаво. Надаючи перевагу книгам, в яких перемагають істина, добро і справедливість, маленький читач демонструє своєрідний моральний критерій оцінки літературного твору і найбільше цінує щасливий кінець.

       Широкі пізнавальні запити молодших школярів, їх готовність до засвоєння  нового, радість відкриття у знайомому незвичайного виявляються у ставленні до читання науково-пізнавальної книги. Інтерес і вимоги до цих книг ті ж, що і до художніх творів – цікаво поданий матеріал. Тому треба навчати дивитися на книгу, як на джерело інформації, зіставляти свої пізнавальні запити з читанням.

     На відміну від молодших школярів, 10-11-річних цікавить не тільки сюжет, а й його сутність. Читачам цього віку властивий підвищений інтерес до таємниць, напружених ситуацій, несподіванок. 10-11-річні діти прагнуть спілкування з дорослими з приводу прочитаного, але за умови уважного ставлення до їх духовних потреб, інтересів й уподобань.

        Для сучасних дітей важливо знайти мотивацію для читання літератури, допомогти їм, заохотити читати взагалі і конкретні твори зокрема. У дітей зараз великі психічні навантаження, багато інформації.

        На книги мало часу, навіть на футбол мало часу, бо є і комп’ютер, і відео, і багато іншого. І від цього не можна відмежовуватися. Отже, читати треба в комплексі. Сучасні діти тепер швидше сприймають звук і світло. Просто читати «про себе», мовчки, їм важко, а вголос незручно. Тому можна запропонувати старий спосіб…

Візьміть книжечку і сторінку-дві прочитайте дитині вголос. Не має значення, яка це книга – вірші, казки чи оповідання. Головне, що ви відроджуєте в поколінні потяг до читання. А назавтра ще сторінку, а потім ще. Крім телевізора і комп’ютера, музики і шуму за вікном, є ще голос рідної людини, за яким діти скучили. Вони цього не усвідомлюють, але ж усвідомте ви. Такі романтичні пропозиції можна впровадити в життя, особливо під час відпочинку  школяра. Взагалі, залиште час, щоб сходити в кіно, в музей, в театр, чи поїхати в зоопарк. Знайдіть книги, котрі з цим пов’язані, й поділіться ними з вашою дитиною. Вам самим сподобається. Читання легко поєднується і з Інтернетом, і з телебаченням…Більше читайте про людей, країни і різні речі, котрі зацікавили вашу родину з телепередач.

        Взагалі, для чого такі поради? Для того,  що на це треба звернути увагу. По-перше, книга розвиває нашу мову і збільшує  запас слів. Вона вчить передавати думки, розвиває мислення, стимулює фантазію. По-друге, у дитини не буде формуватися комплекс провини, що вона не встигає, не зробила. І третє. Якщо читати книги разом – вони об’єднують, створюють близькість, про яку діти будуть пам’ятати. Зрештою, якщо допомогти дитині з читанням, то вона звернеться до вас і з іншими питаннями.

 

Голова методичного об’єднання шкільних бібліотекарів

Романова А.В.

Категорія: ЗОШ №2 | Додав: znamosvita (18.11.2016)
Переглядів: 23 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Форма входу
Пошук
Корисні посилання
 
 
 
 
 


© Відділ освіти виконавчого комітету Знам'янської міської ради, 2011-2015
При використанні матеріалів сайту посилання на сайт обов'язкове
При наявності авторських претензій до матеріалів сайту - звертайтесь за адресою
Увага! Якщо Ви виявили помилку в будь-якій частині сайту, будь ласка, виділіть текст і натисніть Ctrl+Enter!
Система Orphus
Сайт створено на платформі Ucoz

Зробити безкоштовний сайт з uCoz