Наступність між ланками освіти: реалії та перспективи - 10 Січня 2017 - Відділ освіти м.Знам'янка
Понеділок, 20.02.2017, 03:38
Вітаємо Вас, Гість


Меню сайту
Корисні посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Главная » 2017 » Січень » 10 » Наступність між ланками освіти: реалії та перспективи
15:16
Наступність між ланками освіти: реалії та перспективи

Наступність між ланками освіти: реалії та перспективи

Відповідно до плану роботи 10 січня 2017 року пройшло засідання педагогів дошкільного навчального закладу №4 та загальноосвітньої школи №1 за темою: „Наступність і перспективність у роботі дошкільної та початкової освіти”.

    Проведення даного засідання зумовлено необхідністю забезпечення „без кризового” процесу розвитку дитини, яка усуває тяжке ламання її уявлень, понять,  навичок при переході з дошкільного закладу до школи, запобігти негативним явищам у період підготовки дитини до школи та сприяти оптимальному перебігу адаптаційних процесів.

     Проблема наступності між дошкільною та початковою ланками - одна зі складних і до кінця не розв'язаних проблем загальної освіти. Загальна готовність до школи виявляється в досягненні дитиною такого рівня фізичного, розумового, етичного й естетичного розвитку, який створює необхідну основу для її активного входження в нові умови шкільного навчання та свідомого засвоєння навчального матеріалу. Спеціальна готовність до школи є важливим доповненням загальної готовності. Вона визначається наявністю в дитини спеціальних навчальних компетентностей, необхідних для вивчення ряду навчальних предметів, таких, наприклад, як математика й українська мова. Відштовхуючись від сучасного трактування поняття «наступність», яке характеризується ширше - як безперервний процес виховання та навчання дитини, що має загальні та специфічні цілі для кожного вікового періоду, учасники засідання позначили найважливіші аспекти проблеми наступності: цільовий, змістовний, технологічний, психологічний, управлінський і структурно-організаційний.

      Цільова наступність забезпечується узгодженням цілей виховання, навчання та розвитку на рівні дошкільного навчального закладу та початкової школи, тобто підпорядкуванням усього освітньо-виховного процесу загальній ідеї становлення особистості дитини, розвитку її загальноінтелектуальних умінь, креативності, ініціативності, допитливості, самосвідомості, самооцінки тощо. Отже, реалізація таких зв'язків вимагає розв'язання певних завдань:

  • забезпечення «охоронної функції» процесу навчання - неприпустимість розумових перевантажень, використання здоров'язберігаючих технологій, підтримка емоційно-позитивного ставлення дитини до пізнавальної діяльності;
  • організація процесу навчання, виховання та розвитку дітей на всіх етапах освіти з урахуванням їх самоцінності (опора на потреби та можливості дітей, створення умов для збереження дитячої індивідуальності, розкриття й розвиток здібностей кожної дитини);
  • пріоритетний розвиток особистості, формування тих інтелектуальних і соціальних якостей, без яких подальше навчання не буде успішним.

 

     Згідно з нормативними документами, безперервність освітніх програм припускає досягнення такої пріоритетної мети. Конкретні цілі кожного вікового етапу освіти з урахуванням його безперервності формулюються за змістовними лініями, які відображають найважливіші складові розвитку особистості - фізичний, пізнавальний, соціально-особистісний, художньо-естетичний розвиток.

 

       Розв'язання цих завдань забезпечить плавний перехід із дошкільного дитинства в початкову школу дітей із різними стартовими можливостями, тобто дозволить реалізувати головну мету наступності двох суміжних віків - створити умови для благополучної адаптації дитини до шкільного навчання, розвитку її нових соціальних ролей і нової провідної діяльності.

 

Вихователь – методист

Голованова О.О.

Категория: ДНЗ №4 | Просмотров: 38 | Добавил: znamosvita | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входу
Пошук
Корисні посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 


© Відділ освіти виконавчого комітету Знам'янської міської ради, 2011-2015
При використанні матеріалів сайту посилання на сайт обов'язкове
При наявності авторських претензій до матеріалів сайту - звертайтесь за адресою
Увага! Якщо Ви виявили помилку в будь-якій частині сайту, будь ласка, виділіть текст і натисніть Ctrl+Enter!
Система Orphus
Сайт створено на платформі Ucoz

Зробити безкоштовний сайт з uCoz