Середа, 22.11.2017, 03:56
Вітаємо Вас, Гість


Меню сайту
Корисні посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Главная » 2015 » Грудень » 21 » Профілактика суїцидальної поведінки
13:20
Профілактика суїцидальної поведінки

Профілактика суїцидальної поведінки


    Кількість самогубств у нашій країні має тенденцію до збільшення. Суїцидальна активність останнім часом все частіше розповсюджується на дітей та підлітків.
  Психотерапевти визначають суїцид як свідому дію до самоушкоджень під впливом гострих психотравмуючих ситуацій.
Щоб попередити подібні спроби серед учнів загальноосвітніх навчальних закладів міста головний спеціаліст та методисти відділу освіти координують роботу керівників закладів освіти в напрямку профілактики су’їцидальних проявів поведінки.
    Працівникам психологічної служби потягом навчального року були надані рекомендації для роботи щодо профілактики суїцидальної поведінки серед учнів та щодо профілактики насильницьких та агресивних форм поведінки серед учнівської молоді.
    В даних рекомендаціях чітко визначена система психологічної профілактики та корекції суїцидальної поведінки.  Основна увага спрямована на психологічну просвіту педагогічних працівників, батьків та учнів шляхом надання інформації методичного змісту; проведення психолого-педагогічних семінарів та батьківських зборів; вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та проведення індивідуальних консультацій з вчителями і батьками дітей із групи суїцидального  ризику.
     Одним із напрямків роботи є створення позитивного психологічного клімату в навчальних закладах та сім’ї шляхом залучення до громадської діяльності, культурно-виховних заходів, які сприяють формуванню позитивних громадських, естетичних почуттів, духовності учнів і педагогів.
     Важливим етапом в роботі закладів освіти міста з питань попередження суїцидальної поведінки є психологічна та педагогічна діагностика суїцидальних тенденцій. В процесі спостереження практичні психологи та класні керівники звертають увагу на спадковість, вербальну та фізичну агресію, високий рівень конфліктності, замкненість або неприйняття однолітками, різкі зміни в поведінці, неадекватність самооцінки.
     Для виявлення ознак емоційних порушень у дітей психологічні служби навчальних закладів забезпечені якісним діагностичним інструментарієм, який дає можливість виявляти відхилення в розвитку особистісних процесів учнів.
Наступні поради для дорослих допоможуть запобігти суїцидальним проявам у шкільному середовищі.
      Якщо ви виявили дитину із ознаками суїцидальної поведінки:
1. Повідомити органи управління освітою.
2. Практичному психологу спільно з класним керівником створити безпечну, особистісно-орієнтовану і довірливу ситуацію навколо дитини і розпочати постійний щоденний контакт з дитиною.
3. Переможіть страх над собою і поговоріть з дитиною, чи думала вона про смерть, як давно і які були її фантазії, думки, плани.
4. Спробуйте визначити ту складну кризову ситуацію, яка спричинила думки про власну смерть.
5. З’ясуйте, чи є родині підлітка дорослий, якого він поважає і любить, який є авторитетом або соціально близькою людиною. Знайдіть її і залучіть до постійної підтримки на певний час.
6. Практичному психологу, на основі своїх робочих даних, описати «Психологічний портрет школяра» та спільно з індивідуальною карткою подати для експертного прогностичного висновку в органи управління освітою по факту виявлення ознак суїцидальної поведінки.
7. У випадку наявних випадків суїцидів у родині, попередніх суїцидальних спроб, вживання наркотиків і інших токсичних речовин, наявних психопатичних або депресивних розладів особистості, патології психічного розладу – обґрунтовано і толерантно рекомендувати батькам звернутися до психіатра, або психотерапевта, або психоневролога.
8. Практичному психологу школи організувати щоденне постійне підтримуюче спілкування з дитиною, вчителями та сім’єю. Розробити індивідуальну програму психологічної допомоги та формування захисних антисуїцидальних факторів.
9. Виявити фактори ризику у сім’ї  та школі для конкретної дитини. Розробити рекомендації для педагогів та родини – як організувати підтримуюче спілкування з дитиною та що змінити у взаємостосунках «дорослий-дитина».
10. Організувати психопрофілактичну роботу у школі в напрямку психологічної просвіти педагогів, батьків та учнів.
    Шановні батьки! Звертаємо вашу увагу на те, що профілактична діяльність навчальних закладів буде ефективнішою у співпраці з вами. Складні взаємостосунки в сімейному середовищі, відсутність підтримки та розуміння проблем дитини часто провокують дитину на необдумані вчинки.
     Якщо ви помітили ознаки  депресії або порушення взаємодії з однолітками, не залишайте цю проблему для вчителів. Ви найкраще знаєте свою дитину і здатні помітити найменші негативні прояви. Якщо відчуваєте невпевненість у власних силах або відсутність ефективного емоційного контакту з дитиною, завжди можете звернутися до спеціалістів за допомогою.
    Практичними психологами на сьогоднішній день забезпечені всі навчальні заклади міста. Спеціалісти нададуть кваліфіковану консультацію з будь-яких питань.
 

М.Босненко, методист ММК

 

Категория: Методичний кабінет | Просмотров: 170 | Добавил: znamosvita | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входу
Пошук
Корисні посилання
 
 
 
 
 
 
 
 


© Відділ освіти виконавчого комітету Знам'янської міської ради, 2011-2015
При використанні матеріалів сайту посилання на сайт обов'язкове
При наявності авторських претензій до матеріалів сайту - звертайтесь за адресою
Увага! Якщо Ви виявили помилку в будь-якій частині сайту, будь ласка, виділіть текст і натисніть Ctrl+Enter!
Система Orphus
Сайт створено на платформі Ucoz

Зробити безкоштовний сайт з uCoz